Jump to content

Recommended Posts

Var ute och gjorde stan osäker samt kollade upp grejerna inför Power Meet och råkade ut för en skum grej med lådan. Kollade olja innan jag åkte, som jag brukar dvs starta, kör igenom alla växellägen och kolla olja med motorn igång och lådan i läge P. Nivån låg nästan på nedre strecket så jag tänkte att jag fyller på när jag kommer hem.

Sagt och gjort, jag åkte en rejäl runda och kollade oljan när jag kom hem igen. Samma procedur, men den här gången var nivån ett par cm över maxnivån. :shock: Skumt.

Några idéer vad det kan bero på. Är det något jag missat? Visserligen var motorn inte direkt varmkörd när jag kollade första gången men det var den ju däremot när jag kom hem. Kan det vara så stor skillnad då? Tycker inte det brukar vara så. Eller är det kanske så att den håller på att säga upp sig. :cry:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...