Mange July 6, 2005 Report July 6, 2005 Var ute och gjorde stan osäker samt kollade upp grejerna inför Power Meet och råkade ut för en skum grej med lådan. Kollade olja innan jag åkte, som jag brukar dvs starta, kör igenom alla växellägen och kolla olja med motorn igång och lådan i läge P. Nivån låg nästan på nedre strecket så jag tänkte att jag fyller på när jag kommer hem.Sagt och gjort, jag åkte en rejäl runda och kollade oljan när jag kom hem igen. Samma procedur, men den här gången var nivån ett par cm över maxnivån. Skumt. Några idéer vad det kan bero på. Är det något jag missat? Visserligen var motorn inte direkt varmkörd när jag kollade första gången men det var den ju däremot när jag kom hem. Kan det vara så stor skillnad då? Tycker inte det brukar vara så. Eller är det kanske så att den håller på att säga upp sig. Citera
Leffe N cmc712 July 7, 2005 Report July 7, 2005 Nivån ska ju egentligen kollas när lådan har arbetstemp. Nivån kan skilja ganska mycket eftersom oljan utvidgar sig (som allt annat) när den blir varm. Citera
Lygdman cmc813 July 10, 2005 Report July 10, 2005 Stämmer helt det Leffe skriver, På min Gambia Motor, så ska nivån kall vara 1/4 tum under undre stäcket för att sedan vid arbetstemperatur ligga mellan sträcken. Så jag tycker det låter fullt normalt Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.