rossander July 10, 2005 Report July 10, 2005 Hej!Försöker starta min nyss helt genomgångna 289" för första gången. Hela tändsystemet är nytt (med brytare) Den går runt på starten men ger svag gnista vid stiften. Stark direkt från tändspolen. Har testat med annan brytare och kondensator utan framgång. Tändningen är grundinställd. Några tips? Jordfel? Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 10, 2005 Report July 10, 2005 Hej.Svårt att svara på ditt problem, det är troligen inget jordfeleftersom att start motorn snurrar på.En fråga från mig, har du haft fördelaren demonterad så kanske du har stoppat i den ett halvt varv fel. Om så är fallet så kan det yttra sig som om den inte villtända eller så visar det sig som typ av misständning. Det kan också vara så att du inte hittat grundinställningoch att det inte tänder på rätt plats (stift). Detta är dock bara minna idér om fel, det finns ju fler saker som kan vara fel. Citera
Husse July 11, 2005 Report July 11, 2005 Mät upp din rotor med en ohm mätare, kan vara avbrott i den, har själv råkat ut för detta på en äldre BMW.Kolla även så att du inte har tappat/brutit av centrumkolet i locket.Lycka till med felsökningen. Citera
rossander July 12, 2005 Author Report July 12, 2005 Hej!Felet var att jag satt fördelaren ett halvt varv fel. Den startade direkt efter jag satt den rätt. Tack! Citera
Recommended Posts