Jump to content

rossander

Medlemmar
  • Inlägg

    168
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

rossander's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej Lite nyfiken på hur det har gått med projektet... ☺
  2. Tackar Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
  3. Hej Tack för er input. John, har du möjlighet att mäta totalhöjden på en av lyftarna ? Hade varit smidigt i fall de gick att lägga i utan att riva av topparna.
  4. Hej Funderar över att byta till rullkam. Comp cam har ett par olika retrofit-kammar till 289-302. Fastnade för 270HR 31-422-8 till det att jag kom på att det går att kika på utbudet till 351W (som funkar om man ändrar tändföljden). Hittade XR270 35-421-8 som har ett bredare register som tilltalar mig. Kan jag förvänta mig samma varvtalregister som om kammen satt i en 351? Det jag tänkte var att motorvolymen gjorde skillnad. Finns det några nackdelar med att köra en 351-kam i min 289:a ? Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
  5. Kolla efter en T-5Z-låda. Där har du 0,63 i utväxling på 5:an. Jag har en sådan. Ca 1900rpm i 100km/h. Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
  6. Hej Anders, dessa kit är utan servo. Hur pass tungtrampat blir det i förhållande till trumbromsar utan servo? Eller har du hittat någon lämplig servo som passar till detta kit? Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
  7. Jag kör med den här http://www.yukongear.com/ProductDetails.aspx?ProdID=1266 Funkar klockrent !
  8. Hej Jag har använt en manuell styrväxel från en -91 Opel corsa. Det funkar fint!
  9. Är inne på samma spår som du. Får kika på vilka som ligger i topp på testerna
  10. Hej Någon som kan rekommendera däck för gatkörning med Bra grepp ? Vill inte åka med slicks då de saknar sidostabilitet. Kör någon med drag radialer? Vilka "vanliga" däck ger grepp över det vanliga? Jag har 15" fälgar. Alla tips välkomnas! Mvh Micke
  11. 66 hardtop. 289cui med div. godis, manuell t5z-låda, 3:80 med lamelldiff. Bytte bort 3-växlad manuell och odiffad 2:79 för att få det lite roligare om man är tvungen att komma iväg från ett trafikljus nån gång...
  12. Hej Ni som åker 65-66 med 15" fälgar... hur breda däck får man in bak utan att det tar i nånstans? Läste att nån klämt in 235 men att det var riktigt tight. Åker själv med 205 men skulle vilja gå upp så mycket det går. Mvh Micke
  13. Hej. Du kan grovjustera toe-in genom att ställa upp en pallbock en bit från varje hörn av bilen. Dra ett murarsnöre längs med bilen och mäta ut så att du har samma mått från snöret till hjulens centrum fram och bak. Mät sedan skillnaden mellan snöret och fälgkant bakom och framför framhjulets centrum. Viktigt är att lägga två plåtar under framhjulen med lite olja emellan, annars får du inte rätt värden. Sedan måste du låsa ratten med tex en bräda och några enklare spännband. Totalt 3mm toe-in är ett riktmärke.
×
×
  • Create New...