Jump to content

Featured Replies

• Author
comment_20017
Snygg...

Pontus om jag får fråga

Vad gör du i USA?? Jobbar du där, var nånstans, huspriser, osv osv

Funderar på att kanske ta ett år "over there" :lol::lol::lol:

Min fru har ett två-årskontrakt med AstraZeneca (som går ut sista oktober i år) och jag följde med. Jag har ett eget företag och sysslar med datorgrafik och har kunnat jobba med svenska kunder härifrån.

Vi bor i en delstat som heter Delaware, utanför en stad som heter Wilmington. Närmaste storstad är Philadelphia som ligger ca 45 minuter med bil härifrån. Philadelphia i sin tur ligger ca 2 timmar söder om New York City och 2 timmar norr om Washington DC - det var dagens geografilektion det ;-)

Att köpa hus här vet jag inte så mycket om, AstraZeneca ordnar med boende till oss. Vi bor i typ radhus, rätt så stort med två våningar och inredd källare för 1600 dollar i månaden.

Har du möjlighet att komma hit så gör det för allt i världen. Vi har i alla fall stormtrivts här, men tänk på att tiden går ruskigt fort. Om det gått hade vi velat stanna i alla fall ett år till (3 år totalt då). Två år låter som en lång tid, men det känns faktiskt för kort.

P.S. Ser att du bor i Åkersberga. Min svärfar har tagit hand om min 66:a medans vi är borta - han bor på Lavettvägen 1 - om du har vägarna förbi...