Jump to content

Recommended Posts

hej Mustangvänner

var över i usa nov 2003 och köpte mig en musse-65 GT allt gick bra så långt, bilen kom hem till sverige feb 04. men har sedan den sommaren haft problem, som jag hoppas någon i klubben kanske kan hjälpa mig med.

När jag skulle reg besiktiga bilen så hade inte bilen ett vin nr som stämde med bilens årsmodell men i regbeviset(titeln) från usa stämde detta nr med årsmodellen började leta på bilen efter dolda vinnr vilket jag hittade tack vare en god vän som precis skulle plocka ihop sin -66 snabbt hem och kontrollera min bil på samma ställen och hittade ett annat nr som började på en 6 polisanmälde detta till polisen som gjorde en sökning i usa och fick fram att en bil med detta vinnr var rapporterat stulet

2002 -10 jag har skickat brev till den sheriffen som har hand om detta

ärende för att på något vis få en lösning på denna historia men har inte lyckats få någon respons från usa känner någon till något liknande eller har kontakter i usa som kan hjälpa mig att få rätsida på detta vore jag tacksam.

MvH Martin

Vet inte riktigt om jag förstår problemet.

Är problemet att du inte får den regbesiktad i Sverige p.g.a. felaktig VIN-nr på själva bilen kontra regbeviset eller är det att den är ev. stulen i USA ?

Hur har du kunnat få hem bilen till Sverige ? Den som tullar ut bilen från USA måste ju ha en "clear title", alltså att bilen inte är stulen eller har restskulder osv, sedan borde ju den som skeppar ut bilen se till att det är rätt title till just den bilen !

Har du trixat själv eller har du anlitat en speditör ?

Kan bara tänka mig att det kan vara svårt att få rätsida på problemet om det inte title och bil hör ihop och om det har uppdagats av vägverket/bilprovningen och man sedan skall få till det.

Håller med Lasse, förstår inte heller vad som gått snett.Titlen måste vara clear för att få ut bilen men detta har uppenbart inte funkat. Kanske du hamnade i gränslandet då, nu har jänkarna skärpt kontrollen ännu mer. Detta gjordes efter 11 september jag vet inte när du köpte bilen. Du får gärna höra av dig till oss på GT-Shipping så kanske vi kan hjälpa dig att lösa något. Men vi behöver nog lite mer info isåfall. Du hittar oss under länkar i menyn vi har fått den stora förmånen att vara länkade till Mustangklubben.

Hälsningar Maria Troedsson GT-Shipping :lol:

CMC 314 Mustang Mach 1 1969 :D