hollis July 22, 2005 Report July 22, 2005 Jag besiktade Mussen idag. Allt ok förutom ena bakbromsen som inte visade på något liv alls. Har trummor runt om och min fråga är var jag ska börja felsöka? Ska man kolla så att man får vätska fram till bromsen eller ska man gå på och byta alla delar i trumman? Jag har nya delar liggandes till samtliga bromsar men eftersom 3 av 4 bromsar är ok kanske det är något annat jag bör kolla upp innan?Tilläggas ska att det enda på denna bil som inte är bytt sedan importen 99 är nog bomsarna och huvudbromscylindern samt slangarna./ HollisCMC 306Mustang 1966 HT SilverBlue Citera
Leffe N cmc712 July 22, 2005 Report July 22, 2005 Om det bara är den ena bakbromsen som är död så är det inget fel på huvudcylindern. Kan vara hjulcylindern på den sidan som rostat ihop.Ta bort trumman och titta hur det ser ut... Citera
veboa July 23, 2005 Report July 23, 2005 Såg på min Musse att ena avgasröret, vid böjen över bakaxeln ligger och slår mot ett bromsrör, det var inte platt men det var tillplattat en aning. Vet inte hur ditt ser ut men man kan ju kolla iallafall... MVH Tony Citera
hollis July 23, 2005 Author Report July 23, 2005 Ok, jag ska ut å kolla imorrn får vi se vad jag hittar! Tack för tipsen. Citera
hollis August 2, 2005 Author Report August 2, 2005 En ny hjulcylinder gjorde susen och nu nyper den igen 150 kr hos Hansen Racing. Citera
Recommended Posts