Alexx August 2, 2005 Report August 2, 2005 Hej, var och besiktiga bilen idag, men fick en 2a pga att bromsröret som går i kardantunneln inte var fastspännt så måste fixa det, men såg bara ett hål i mitten på tunneln undertill och skulle egentligen behöva fästa röret mer i början och i slutet. Var på mekonomen och hörde med dem vad de hade för bromsrörsupphängningsanordningar men de hade bara klips som man skruvade in i bilen, finns det någon annan smidigare anordning som inte kräver att jag måste borra hål i bilen för att fästa? Vore ju rätt skönt att slippa det då jag antar att hål där lättare angrips av rost?(Bilen är en 68 FB föresten )Tack på förhand Citera
Pelle cmc 375 August 2, 2005 Report August 2, 2005 Vet inte hur det ska vara på 68 an, men på min 65a är det klammrat i hop med bränsleröret bitvis, kanske funkar på din med.Pelle Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 4, 2005 Report August 4, 2005 Hej.Det är inte ricktigt samma på 65-66 som 67-68. ett tipsär att det går att använda rostfria klammer som anväds till Gunnebo stängsel finns att köpa på byggmarknaden OBS (nödlösning) eller kolla med Rolands Mustangdelar Filipstad. Citera
Recommended Posts