Pelle cmc 375 August 8, 2005 Report August 8, 2005 Jag har fortfarande problem med mina mätare som visar fel och inte står still. Jag har provat två nya regulatorer men får samma resultat. Jag har sökt på forumet och sett att många haft samma problem, men inte hittat någon som löst det. Någon som lyckats?Pelle Citera
Gäst August 22, 2005 Report August 22, 2005 Jag är också intresserad av frågan...Mina instrumentmätare går upp till över MAX (temp, olja och bränsle) när jag slår på tändningen. Det konstiga är att ibland är det tvärtom och de ligger stilla som döda fiskar. Jag har trott att spänningsregulatorn släpper igenom full ström och att det bara är att byta, men det du skriver Pelle verkar ju oroande . Är det helt nya spänningsregulatorer du satt in, Pelle? Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 22, 2005 Report August 22, 2005 Hej.Det finns två problem med regulatorer eller kanske felav mig det kan finnas fler fel. Två mycket vanliga fel är avbrott eller kortsluten, avbrottär det som är vanligast. Är det kortslutning i regulatorn och instrumenten får förhög ström och du bränner instrument de blir då oanvändbaraalltså lika med byte av instrument. Det finns instrument som klarat sig, men pga att felet upptäcktsi tid. Jag vet också att det finns några som gjort en egen typ avregulator med moderna komponeter motstånd och dioder, men har tyvärr inga namn att ge. Citera
Pelle cmc 375 August 22, 2005 Author Report August 22, 2005 Min första regulator som satt i bilen funkade kanon, men tyvärr fick jag kortis i den när jag var på Wheels & Wings, beställde en ny och monterade när jag kom hem och då började problemen, det verkar som om dom är för tröga precis som "massa" skriver så går mätarna upp för högt när jag slår på tändningen för att sedan sjunka något men blir alldrig helt stilla. Jag har oxå tänk på en elektronisk variant men inte kommit till skott då jag inte är säker på vilken spänning som instrumenten är avsedda för.Pelle Citera
Pelle cmc 375 August 24, 2005 Author Report August 24, 2005 Efter att jag obduserat den gamla så undrar jag om man kanske inte kan begära mer, det är ju inte precis "high tec".Pelle Citera
Recommended Posts