NiklasW August 21, 2005 Report August 21, 2005 Håller på och putsar lite krom med Autosol och kom på en fråga.Ska man gno på kromet ända tills det inte längre blir svart på trasan eller kommer den bli svart hur länge man än sitter o putsar? Tänkte om det svarta är ren skit eller om det bara är så att kromet avger material. Vill ju inte slita ner kromet.Den högra är rejält upputsad med trasan blir ändå svart. Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 21, 2005 Report August 21, 2005 Hej.Om det är kromad yta så brukar det inte bli svartpå trasan, oftast så blir det svart när man polerarrostfritt eller aluminium. Om det är så att det blir svart på trasan så kan jag trösta dig med att du skall sluta när du tycker detär blankt nog annars så kommer du att få hålla påtills det du puttsar inte finns mer. Avbryt när du tycker det är blankt och behandla medskyddade vax, ibland så kan vaxskyddet förstöra dinblanka yta och du får börja om från början, testa attvaxskydda en liten bit först, så du inte blir . Citera
NiklasW August 21, 2005 Author Report August 21, 2005 Tack Lars för svaret!Vad bra, så jag inte putsar bort hela listen Det är listen som sitter runt fold down-delen som ligger i golvet och jag tror faktiskt det är rostfritt och inte krom så då stämmer det då. Citera
Recommended Posts