Mats Helmersson September 17, 2005 Report September 17, 2005 Hej!Jag tänkte köpa lite delar från USA i höst.Har endast köpt från EU-land över nätet förut så jag skulle gärna få lite info från alla er andra som köpt fån USA.Jag har kataloger från NPD och California Mustang, men det finns ju massor av nätbutiker på nätet. Några referenser? Leveranstid, kvalitet på delarna, fraktkostnad?Jag antar att det är smidigast att betala med kreditkort till företaget för delarna + frakten, men hur fungerar det med tull och moms?Har hört att vid en dollarkurs på 8:- så motsvarar detta ca 12:- när man har delarna hemma inkl frakt,moms och tull. Stämmer detta? Då är det ju skitbilligt att handla delar från Usa! Om man ska ha tunga delar som fälgar och dyl. Lönar det sig då ändå att köpa själv över nätet eller ska man då köpa någon av de svenska importörerna som tar hem hela containrar? Citera
Lasse cmc625 September 18, 2005 Report September 18, 2005 Om du letar lite här på Forum hittar du ganska många frågor och svar kring privatimport av Mustang-delar och olika leverantörer.I princip har alla precis samma delar att erbjuda då det inte finns så många olika tillverkare av delar.En grundregel är att ju mer delar du har med i samma sändning desto lägre pris per dollar med hänsyn taget till frakt-tull-moms.Om du är intresserad så är vi ett gäng Mustang-ägare som går ihop och lägger en beställning inom snar framtid och gör det lite billgare då vi kan dela på kostnadena. Citera
Recommended Posts