Rickard June 20, 2003 Report June 20, 2003 Bra batteri, ganska ny startmotor och god jord. Ändå är det inte riktig snurr på starten och jag börjar fundera på om startrelät är bränt eller nåt och inte släpper igenom ström som det ska. Kan man ta isär detta och putsa upp kontaktytorna, nån som har några erfarenheter? Citera
Gäst June 20, 2003 Report June 20, 2003 Det är inte ens värt besväret.Köp ett nytt relä om du tror det är dåligt. Ca 240kr på Hansen RacingBra batteri beror på vad du menar?Det är amperetimmar som ger snurr på startmotornEtt vanlig standardbatteri från OK tappar snabbt orken.Har själv ett Tudor Millenium och det blev en jäkla fart på startmotorn. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 20, 2003 Report June 20, 2003 Bra batteri, ganska ny startmotor och god jord. Ändå är det inte riktig snurr på starten och jag börjar fundera på om startrelät är bränt eller nåt och inte släpper igenom ström som det ska. Kan man ta isär detta och putsa upp kontaktytorna, nån som har några erfarenheter?Hej.Att renovera startrelä är inte svårt men är endast för sådana som tycker och vill att det skall vara original och med rätta märkningar på startrelä.Har skrivit ett reportage om hur man kan göra dettai ett nr av CMCs tidning Mustang Forum.Men jag håller med Per B. köp ett nytt om du intebryr dig om original märkningar. Citera
Ferguson 35 December 1, 2019 Report December 1, 2019 Min startmotor var svag, 2 av de 4 kolen var slut. Nya kol och nu är det bra sprutt på startmotorn. Jonas Citera
Recommended Posts