Jump to content

Vinterförvaring?


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Akta dig för att täcka in bilen för mycket. Det bildas lätt kondens om inte pyjamasen kan andas.

Pumpa i lite extra luft i däcken så de inte blir platta.

Byt olja nu INNAN förrådsställning. Gammal olja med en massa skit i är inte bra om den får stå för länge i motorn.

Fyll upp tanken helt för att motverka kondens i tanken med rostangrepp som följd.

Ur med batteriet.

Ev. torrboll i bilen.

Rutor skall helst vara helt nere pga att de annars kan deformera gummilisterna. Det är ju dock av praktiska skäl oftast inte att rekommendera att ha bilen öppen.

Starta INTE bilen under vinterförvaring om du inte måste. Den hinner förmodligen inte bli riktigt varm och det leder till kondens och fukt i motor och avgasrör=rost=inte bra.

Link to comment
Share on other sites

Själv har jag alltid haft mina bilar i kallgarage. Viktigt är dock att det som påpekas i tidigare inlägg att det är torrt! Jag brukar alltid att hissa upp bilen på pallbockar, lägga en drös musfällor på golvet, täcka bilen med överdragsskydd och ta ut batteriet. Givetvis har jag bra med glykol i kylarn. Bilen står på ett mkt bra och prisvärt ställe utanför Thn om du vill ha tips!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...