Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

comment_23785

jag hade ett flowmastersystem på min 01'a gt. lät mulligt på tomgång - outhärdligt på motorvägen. Det blev ngn form av resonans som fortplantade sig inuti skallen i runt 115km/h. Slängde systemet åt helsike och skaffade fram ett originalare istället.. mycket skönare. min åsikt...

comment_23808
jag hade ett flowmastersystem på min 01'a gt. lät mulligt på tomgång - outhärdligt på motorvägen. Det blev ngn form av resonans som fortplantade sig inuti skallen i runt 115km/h. Slängde systemet åt helsike och skaffade fram ett originalare istället.. mycket skönare. min åsikt...

Grufman har helt rätt i det han skriver här.

Jag har ett resonans ljud i min med ljust vid 2000rpm som liknar det Grufamn beskriver. Eller resonans snarare ett mäktigt muller som kanske är lite mycket i 60mil 8) Men jag har kört 4000miles i sommar så det är inte outhärdligt.

Jämför jag med andra V8 åk jag kört så är det inte så farligt som det kan vara.

Men jag brukar antingen hålla 90 km/h eller 130 km/h på motorväg för där imellan så har jag ett dovt mullrande i min, men efter 130 tystnar den igen så länge platan inte är i mattan.

Övrig fart brukar jag ligga på 1500rpm och då mullar det perfekt :--

Har till och med lite avgasskuttande vid motorbromsning liknar ljudet i gamla hederliga Bullit. Men så står det ju att avgassystemet kommer från Bullet high performance exhaust. Vet inte vad det är för firma var redan gjort i USA. Men dämparna står det Flowmaster på.

Ska försöka göra en ljud inspelning som olesch gjort så du får höra vad du tycker.

Min pappa tycker i alla fall Ford har alltid kunnat det här med att göra ett bra V8 ljud :-- Det var hans första kommentar när han åkte den första gången.

Har för mig att du kan lussna på olika V8 system på Flowmasters hemsida.

Annars bor du i Stockholm och det är bra väder någon dag i vinter kan du titta förbi och lyssna vad du tycker om ljudet, kan ju alldrig upplevas bättre än live :D

Mvh

MrV8