warcry December 24, 2005 Report December 24, 2005 Jag behöver lite hjälp.Säkring nummer 8 är sönder(10A). Jag har provat med 3 st säkringar nu och alla bränner, provade med en 15A säkring. Då fungerade det i ca 5 sekunder sen brände den också.Säkringen går till dessa saker enligt manualen:Chime for key in ignitionCourtesy lampsEngine compartment lampGlovecompartment lampPower mirrorsRadio (MCM)Instrument cluster (MCM)ClockTrunk lampAnti-theft (door open sig)Någon som har någon idé vart jag kan börja felsöka? Citera
David_gävle December 25, 2005 Report December 25, 2005 Vad var det som var felet? Skulle vilja veta. Citera
warcry December 25, 2005 Author Report December 25, 2005 Det var glapp i en kontakt i bagaget som orsakade att säkringen gick hela tiden.Började tyvärr i fel ända av bilen.. felsökte motor, cupén och sist bagaget.Drog ur en kontakt som jag tyckte luktade lite bränt, blåste bort lite damm och satte tillbaka den.Så det var tur i oturen att det inte var något värre. Citera
pools December 26, 2005 Report December 26, 2005 Hej!Vill inte oroa dig men, är du verkligen säker på att du har hittat FELET?En säkring går inte på grund av lite damm i kontakterna. Kolla ledningarnai kontakten som luktade bränt, så att du inte har någon kortis där. Kannågra kablar bränt ihop p.g.a. ett annat problem?M.v.h. Citera
warcry December 26, 2005 Author Report December 26, 2005 Jo, det är väl sant. Jag ska hålla på och pilla med bilen i vinter nu, och då blir det en riktig genomgång av elen. Citera
David_gävle December 27, 2005 Report December 27, 2005 Det fel som finns på alla fordar är kabel avbrott mellan dörrar och karossen. Ett tips är att ta bort skyddsdamasken och kolla att kablarna inte har läggat och nött på varandra. Dom bilarna som hittils råkat ut på är Galaxy, explorer, windstar,mondeo och min mustang.Kan märka av att t.ex. säkringar går och vissa funktioner slutar fungera. Citera
Recommended Posts