Jump to content

Frågor om mustang v6 -95


MarcyWK

Recommended Posts

Mustang har alltid varit min drömmbil, nu har jag hittat en 95- v6 som jag är riktigt sugen på.. Så jag har naturligtvis en del funderingar.

jag är 20 år så jag skulle gärna vilja ha tips om vilka försäkringsbolag som är billigast???

Och så undrar jag hur mycket bensin den drar??

kommer att få köra med den nu i vinter men hoppas att jag kommer kunna ställa av den till nästa vinter.. är dom känsliga för salt, snö osv??

det här är ett väldigt svårt beslut för mig så jag är tacksam för svar..

//Makkan

Link to comment
Share on other sites

Hej

Köpt min -96:a i somras och givitvis kollade en del Mustanger

Några hade gott på vintern också och det syntes under till

Kollade i Skåne d.v.s saltade vägar

Min Musse ligger strax över litern / mil ( 4,6 liters V8:a )

Försäkringar bör du nog kolla runt på olika bolag , skiljer sig ganska mycket

från bolag till bolag , ålder , ort mm

Är bilen tectylad under till bör den nog klara sig resten av vinter utan att ta större skada av det

Lycka till med ditt köp , mycket trevlig bil att köra runt i

//Our Pony

Link to comment
Share on other sites

De va ett häftigt pris , somsagt det beror på mycket

Det priset måste vara 12 månader

Du betalar ju bara när kör den på sommaren

Avställer du bilen på vintern så är det betydligt mindre belopp

Kolla och räkna så blir det lite trevligare siffror

// Our Pony

Link to comment
Share on other sites

tack som fan.. nu känner jag mig lite tryggare..

men den billigaste försäkringen jag kan hitta kostar ändå 18000 om året :evil:

Var glad att dom inte ville ha ännu mer i försäkring, det är ju så där trist när man inte hunnit få försäkringsbolagens förtroende. Men du kan va glad det minskar lite med kommande bonus :D

Min betalar jag 11168kr om året för med V8.

Min ligger precis som Our Ponys strxt över litern i blandad körning och landsväg 110/120 km/h med farthållarn i har jag varit nere i 0.83 l/mil, högsta förbrukning i år 1,31 l/mil i stadstrafik, något jag tycker är fantastiskt för en V8 bil!!!

Min är inte rost behandlad under, så ska du köra vintertid lämna in den på en firma som rost behandlar balkar och underrede och allt, det har du igen i längden om du ska köra den vintertid. Gör man det tror jag inte det är något problem med den vintertid mer än någon annan bil. Men bilar som fått en riktig sån behandling klarar sig väldigt bra, oftast är bilar väldigt dåligt rost skyddande orginal, med många glömda ytor som bara är lakerade undertill, där det annses att det inte behövdes någon behandling och även i balkar dörrar m.m brukar det vara tunt.

Tror du kommer bli mycket nöjd med bilen, men prova en V8 innan du bestämmer dig, för med 4,6 litersen går den så snålt så du kan köra året runt utan att bli ruinderad. Men känner du inget behov av V8 så glöm mitt förslag, men minsta V8 fundering prova en :D

Ett sissta tips gå inte och vänta köp den nu när du är 20år du kommer att ha kul och det är i din ålder man har många kompisar att vara ute och cruisa runt med varje kväl, kommer ihåg när vi var 20 vad kul det var nu har så många kompisar blivit så tråkiga och ska vara hemma. (flickvän barn m.m. m.m.) Och det är då det är riktigt kul att ha en riktig bil att Cruisa runt i än något vanligt. Själv hade jag en 1988 Sierra 2,8 Ghia tyckte man var en jätte dyr bil då och den tog 2 liter milen när vi cruisa runt på kvällarna (pappa låna den en gång och han höll på att smälla av när han tanka den drar den här lilla bilen så här mycket :roll: ) var en shock :shock: i början när man gick från moppe till bil :D Säljaren sa att den drog 1,1 L/mil det tog den landsväg om man hade tur, nu var ju viserligen 2,8:orna lite speciellt törstiga, gämfört med dagens V6:or. Men jag hade mycket kul med den bilen, men jag hade nog haft ännu mer kul med något ännu värre, som en Mustang ser man ju inte hos varannan granne direkt, och du kommer få många som vill åka med :D

Men V8 tankarna på jänkare fans redan och hade jag gjort om det hade jag köpt en jänkare direkt! Med V8 eller V6. Drar ju inte mer dom med facit i hand. Plus att amerikanska V6:or mullar rätt gott dom med :D I alla fall med lite friare ljuddämpning.

Lycka till med dina beslut hoppas mina ord kanske kan övertyga dig lite till ett rätt beslut för både hjärtat och plånboken och även föräldrar som kanske tycker att det är galenskaper :roll:

Har du några funderingar mer så skriv gärna och fråga jag och jag tror du har alla oss här i clubben med och stödjer dig!

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Här ligger en hund begraven?? Kollade precis upp bilen hos bilregistret.

Dom säger att den registrerades för första gången i sverige 2004.. Medans säljaren sa att han kört med den i sverige sen 97. Som ägare på bilen står hedins bil i alingsås, fast den finns till salu på en helt annan firma i borås?? Plus att dom påstår att det är ett säljningsuppdrag åt en privatperson, som jag har träffat o han påstår att bilen står på honom..

Vad är de som händer egentligen??

Link to comment
Share on other sites

Här ligger en hund begraven?? Kollade precis upp bilen hos bilregistret.

Dom säger att den registrerades för första gången i sverige 2004.. Medans säljaren sa att han kört med den i sverige sen 97. Som ägare på bilen står hedins bil i alingsås, fast den finns till salu på en helt annan firma i borås?? Plus att dom påstår att det är ett säljningsuppdrag åt en privatperson, som jag har träffat o han påstår att bilen står på honom..

Vad är de som händer egentligen??

Låter som du ska köpa en annan Mustang.

Om du inte vill riskera att bli lurad eller hamna i trasliga affärer.

Men är priset så bra så du tycker det är värt att chansa så kan det gå vägen, men det låter som dets ska vara ett bra pris då!!

Lycka till

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Här ligger en hund begraven?? Kollade precis upp bilen hos bilregistret.

Dom säger att den registrerades för första gången i sverige 2004.. Medans säljaren sa att han kört med den i sverige sen 97. Som ägare på bilen står hedins bil i alingsås, fast den finns till salu på en helt annan firma i borås?? Plus att dom påstår att det är ett säljningsuppdrag åt en privatperson, som jag har träffat o han påstår att bilen står på honom..

Vad är de som händer egentligen??

Håller med mrv8 , låter mycket skumt

Dubbla uppgifter på samma bil , jag hade nog set mig om efter en annan Mustang

Det är bara att söka vidare , det finns säkert många prisvärda Mustanger till salu och framför allt om man är beredd att åka en bit

Själv hittade jag min 35 mil härifrån , det blev en trevlig söndagstur till Öland

Lycka till hur du än väljer

Link to comment
Share on other sites

kollade upp allting lite noggrannare och ringde o pratade med lite folk..

Allting verkar stämma ändå, provkörde bilen i måndags (roligt hehehe)..

Kollade allting väldigt noggrant.. Grym bil iaf o på lördag ska jag genomföra affären.. Lyckades pruta 9000:- iaf..

man är ju lite nervös nu iaf, men de går säkert bra.

Ska bli jävligt gött i sommar att glida runt med den..

tack för alla tips.. mvh makkan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...