ThomasFB January 1, 2006 Report Share January 1, 2006 Letar efter bromsok med följande specs:1-kolvs, med handbromsfunktion (alltså den vanligaste typen på personvagnar) Bromsskivans tjocklek: 28 mmBör kunna adapteras till Ford 8/9 tums bakaxel. (Alltså vanlig 2- bults fastsättning.)Några tips? Bromsskivans tjocklek är avgörande här, resten går att bygga.Sitter det så här tjocka skivor baktill på någon Hiperf euro-bil? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leijon CMC 855 January 12, 2006 Report Share January 12, 2006 titta in på viking mustang-sidan. Han har använt Audi S4 oken bak. Om de överenstämmer med dina spec vet jag inte.Lycka till!!Leijon Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax January 12, 2006 Report Share January 12, 2006 Hej.Eftersom jag kopierat vikings bakbromsarrangemang så kan jag säga direkt att skivan inte är så tjock, det är en singelskiva ej ventilerad.>>rtm, Får man fråga i vilket syfte du behöver så tjocka skivor?mvh tommy Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts