Jump to content

Recommended Posts

Førut blev det arrangerad nån typ av Flygande kilometeren køring i Skåne. Er det nån som vet om dom kør det fortfarande?

Finns det nån kontaktperson eller nån som vet hvem som arrangerade?

John

Kommer jag ihåg rätt så körde man en flygande kilometermätning innan man öppnade nya sträckningen av E6:an i Halland, men det är nog 10-15 år sedan. Där slog rekord i ett antal klasser. Det var på en sträcka i höjd med Varberg - Falkenberg som är lång och fin, men det var innan vägen öppnades som man gjorde denna körning. Att det skulle vara något annat arrangemang i Skåne känner inte jag till. Har svårt att se var någonstans man skulle kunna göra det, åtminstone lagligt... Rätta mig gärna om jag har fel.

(Visserligen saltas det mycket på vägarna här i Skåne. Men det vill nog till att fixa ett "Skåneville Saltflats" race här.)

Stämmer att det var på en vägsträcka utanför falkenberg men inte på E6:an. Jag har för mig att det var på en vägsträcka som kallas vinbergsrakan. Polisen var på plats och hade spärrat av vägen, detta arangemang gjordes varje år under ett par år, om jag inte minns fel. Var en De Tomaso Pantera som satte lite hastighetsrekord där. Vet att dom har slutat köra, kanske pga att vägen e ombyggd. Vet att dom byggt om en del korsningar i området till cirkulationsplatser.

Finns det nån kontaktperson eller telefonnummer?

John

Man bör vara lite försiktig med inlägg på nätet. (har nämnt det tidigare)

Det förekommer ett "storebror"- fenomen i de nordiska länderna, som inte alltid gynnar den enskilda individen.

Det finns motorforum där man diskuterar ganska avancerade motorbyggen, men aktar sej noga från att lägga ut information i vilket sammanhang och i vilken bil motorn kommer.

Jag vill inte göra mej märkvärdig eller lustig, men ett varningens ord är på sin plats. Alla lite äldre medlemmar kommer säkert ihåg cirkusen kring Stockholm Open??

John

Det förekommer ett "storebror"- fenomen i de nordiska länderna, som inte alltid gynnar den enskilda individen.

Det finns motorforum där man diskuterar ganska avancerade motorbyggen, men aktar sej noga från att lägga ut information i vilket sammanhang och i vilken bil motorn kommer.

Jag vill inte göra mej märkvärdig eller lustig, men ett varningens ord är på sin plats. Alla lite äldre medlemmar kommer säkert ihåg cirkusen kring Stockholm Open??

Du får gärna berätta om stockholm open, skulle vara intressant!

Mvh

Tänkte mest på cirkusen ;)

Men berätta gärna lite om stockholm open ändå, om jag inte minns fel så vann väl Brillko 2005?

John

Det dom körde utanför Falkenberg var organiserat tillsammans med "storebror", så där fanns säkert kontaktperson o telefonnr, på den tiden då dom körde.

Hei alla.

Mitt innlegg var inte ment som forsøk på å delta i eller forsøka organisera nåt olagligt.

Om jag inte minns fel, var "Flygande kilometeren" organiserad tilsammans med polisen og andra myndigheter.

Om nån vet om det finns nån organiserad/laglig form for å delta i "Flygande kilometeren", så vil jag veta det!

Jag er inte inntereserad av att delta i nåt olagligt, vara seg SO eller annat!

Jag vil inte heller uppmana nåt ditåt.

Hilsen John

Tänkte mest på cirkusen ;)

Men berätta gärna lite om stockholm open ändå, om jag inte minns fel så vann väl Brillko 2005?

Stämmer bra .

I brist på tyngre konkurrens var det brillans tur i år....men man måste även ha tur för att vinna...*s*

Var det allt Du ville veta?

mvh R

Det finns inte så mkt bläck i min dator att jag orkar skriva allt som finns att säga om det,,,,

Går Du in och bläddrar bland nitroz sidor hittar Du Stockholm Opens sida.

Där står det mesta övergripande samt en lista över vinnarna genom åren

Sweet memories!