Jump to content

bra verkstad nån??


MarcyWK

Recommended Posts

vet ingen vid borås, men du har grufman på forumet som håller på med amerikanska ford. Han programmerade mina nycklar. som jag inte kunde göra på jobbet för att det var fel programvara i fords wds. Om det är enklare saker som att kolla felkoder, så kan din lokala ford verkstad hjälpa dig med det ( om du har det 16-poliga uttaget).

Link to comment
Share on other sites

köpte min mustang i löradags.. dagen innan jag köpte den så lämmnade ägaren in den på reparation för tankmätaren fungerade inte.. nä jag dagen efter kom o hämtade bilen så läckte de bensin överallt.. då hade klåparna på verkstan satt fel packningar överallt. Dom fixar ju det åt mig gratis om jag vill, men är inte så glad att lämmna in bilen där igen..

Link to comment
Share on other sites

Är inte alla värda en andra chans? När dom vet att dom gjort fel så är dom nog extra nogranna denna gång (förhoppningsvis). Och när du ändå är där så kan du ju alltid kräva dom på bensinen som läckte ut, ska vi säga att det var 60 liter? :D

Link to comment
Share on other sites

grejen är att jag var o pratade med dom i deras verkstad.. o kollade på när dom mekade.. Dom verkade allt annat än pålitliga. Jag tycker ändå det är en ganska stor miss att sätta i fel packningar.. men men..

nu har jag iaf beställt originaldelar o så har jag en pålitlig kompis så de kommer nog att lösa sig.. Det var liksom inte lite bensin de läckte utan de sprutade ut!! packningen som sitter vid påfyllningsröret är rätt fet o den hade liksom slitits bort..

Det kan ju inte va så smart att stå o röka två meter ifrån en läckande bensintank.. som vissa "smart ass" reparatörer gjorde..

Skulle vilja ha en reparationsmanual helst på svenska, nån som vet vart man kan få tag på en sån?? finns de internet manualer annars kanske??

Link to comment
Share on other sites

Har inget minne av att sett några verkstadshandböcker på svenska till amerikanska fordar som inte ford sverige tagit in.

Köpte en kopia av en ford tis skiva på ebay, då får du alla fordar på just den årsmodellen. Vilken årsmodell var det du har? Kanske kan fixa fram en kopia på kopian.

Kolla på ebay där finns det massor verkstadshandböcker på skivor.

DET ÄR TOTAL FÖRBJUDET ATT RÖKA I EN VERKSTAD.

Hade varit min bil hade jag bett dom fimpa och aldrig kommit tillbaka.

Link to comment
Share on other sites

Jag får tacka för förtroendet att få leverera nya delar till Marcys mustang. Tyvärr är det lite bristfälligt med svenska servicemanualer, men vi har tillgång till både sprängskisser från reservdelskatalogen och servicemanualen (Den engelska).

Det torde dock inte vara några större problem att styra upp en tankgivare, men det är klart, behövs manualen så är det bara att hojta så kommer ett utdrag på mailen. ;-)

Link to comment
Share on other sites

det finns ju en del verkstäder o enmansföretag i svenljunga trakten där jag bor som säger att dom kan fixa de mesta på mustang.. problemet för dom är bara att få tag på reservdelar, men de kan man ju beställa hem själv.. ett cabbyte är jag rätt osäker på om dom vill göra..

Lindgårde bil i svenljunga kan du ju testa med iaf, dom är fordåterförsäljare och påstår sig ha viss erfarenhet av amerikanska bilar..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...