March 4, 200619 yr comment_26056 Klånkande ljudTänk på det ni 05-ägare att övre stötdämparfästet (i tornet) i framvagnen börjar glappa upp sej rätt lätt. Extremt vanligt på alla tidiga -05or. Man hör det tydligt när man är ute och kör bara så ni vet./Fredde
March 6, 200619 yr comment_26093 grufman Skrivet: Lör Mar 04, 2006 8:13 Rubrik: Klånkande framvagn --------------------------------------------------------------------------------Klånkande ljud Tänk på det ni 05-ägare att övre stötdämparfästet (i tornet) i framvagnen börjar glappa upp sej rätt lätt. Extremt vanligt på alla tidiga -05or. Man hör det tydligt när man är ute och kör bara så ni vet. /Fredde Finns en TSB från Ford om detta, fixas(fixades) på garantin om man bor i USA eller Canada. Jag har TSB:en nånstans i hempc:en, ska försöka bifoga den. Vad jag förstår så är det fjädrarna som rör sig och orsakar ljudet, hade detta ljud på min Musse från dag 2 typ. Tror man sätter på någon typ av isolator på ändorna av fjädrarna och ev. byter något.Kolla Musse-forumen i USA, där skrivs det rätt mycket om detta. Jag har bytt fjädrar så 95% av ljuden försvann./AJ