Jump to content

Featured Replies

comment_26280

Är det någon som har köpt eller byggt en sådan till sin bil? Jag hade tänkt försöka bygga en sådan. Jag hittade en bra sida på internet med ritningar och dimensioner på balkarna

http://www.harwoodperformance.bizland.com/1941buick/Editorial_20.htm

Jag undrar är det någon som vet var man ska fästa den i karossen? Jag tror att jag har sett några som har fäst i stötfångar fästena fram o bak, skulle det funka tro?

mike

• Author
comment_26305

Jag började arbetet med rotisserien idag. Har börjat göra fästena som ska sitta på bilen. Jag hittade några bilder på en mustang som satt fast i undersidan av balkarna bak och stötfångar fästena fram. Så jag gör samma sak. Nu gäller det att beställa 12m 80*80 fyrkantsrör så jag kan börja svetsa lite.

mike

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • Author
comment_31497

Tyvärr så kommer jag nog inte till o sälja den. Jag kommer nog få användning för den flera gånger i framtiden. Nu har jag ju 2st motorstativ också när jag inte använder den som rotisserie.

Men du kan ju pröva att bygga en själv som jag gjorde. Det var inte jättesvårt men det underlättar ju om man har tillgång till bra verktyg när man ska kapa borra o svetsa.

mike