mikeo cmc 748 March 10, 2006 Report March 10, 2006 Är det någon som har köpt eller byggt en sådan till sin bil? Jag hade tänkt försöka bygga en sådan. Jag hittade en bra sida på internet med ritningar och dimensioner på balkarna http://www.harwoodperformance.bizland.com/1941buick/Editorial_20.htmJag undrar är det någon som vet var man ska fästa den i karossen? Jag tror att jag har sett några som har fäst i stötfångar fästena fram o bak, skulle det funka tro?mike Citera
David_gävle March 10, 2006 Report March 10, 2006 Dom som jag har sett har satt dom i stötfångar fästen.Men jag använder en tip girl som sätter fast med hjulbultarna istället.Nackdelen med tip girlen är att man inte kan flytta om kring bilen utan den står där den står. Citera
Lygdman cmc813 March 10, 2006 Report March 10, 2006 Dom som jag har sett har satt dom i stötfångar fästen.Men jag använder en tip girl som sätter fast med hjulbultarna istället.Nackdelen med tip girlen är att man inte kan flytta om kring bilen utan den står där den står.Största nackdelen med en tip girl är att du måste ha axlarna kvar Citera
mikeo cmc 748 March 11, 2006 Author Report March 11, 2006 Jag började arbetet med rotisserien idag. Har börjat göra fästena som ska sitta på bilen. Jag hittade några bilder på en mustang som satt fast i undersidan av balkarna bak och stötfångar fästena fram. Så jag gör samma sak. Nu gäller det att beställa 12m 80*80 fyrkantsrör så jag kan börja svetsa lite.mike Citera
mikeo cmc 748 April 9, 2006 Author Report April 9, 2006 Nu är äntligen rotiserien färdigbyggd, kostnaden blev ca 3000kr och byggtiden var ca 1 vecka effektiv tid på kvällarna. Nu ska den målas sen ska fastbacken upp i den. Hoppas den håller bara Citera
Lygdman cmc813 April 9, 2006 Report April 9, 2006 ser mycket tevligt ut, nu blev man riktigt avis... Citera
Håkan Skålberg April 22, 2006 Report April 22, 2006 Hittade ett kort på min 65 cab när den var monterad i ett stöd som gick att rotera. Toppensmidigt! Tyvärr lite dålig kvalite på fotot.Håkan Skålberg Citera
mikeo cmc 748 July 21, 2006 Author Report July 21, 2006 Följer upp med något kort här med så man kan se hur resultatet blev. Är ju rätt nöjd att den funkar med tanke på att jag utgick efter några bilder jag hittade på internet. Det var lite problem att göra så fästena passa till karossen men det funkar ju bra. Citera
k-codekowboy July 31, 2006 Report July 31, 2006 Mike!Ser riktigt bra ut det där. Är du intresserad av att sälja den när du är färdig? Börjar så smått planera för totalrenovering av min Musse. Mvh/ Tony Citera
mikeo cmc 748 July 31, 2006 Author Report July 31, 2006 Tyvärr så kommer jag nog inte till o sälja den. Jag kommer nog få användning för den flera gånger i framtiden. Nu har jag ju 2st motorstativ också när jag inte använder den som rotisserie.Men du kan ju pröva att bygga en själv som jag gjorde. Det var inte jättesvårt men det underlättar ju om man har tillgång till bra verktyg när man ska kapa borra o svetsa.mike Citera
Recommended Posts