Jump to content

Mustang GT på vintern?


Jocce

Recommended Posts

Ja, jag har frågat det förr, dock i en annan tråd med flera frågor, så frågar rakt ut i en egen tråd (för att förhoppningsvis få lite med svar!)

Är det nån här som kör eller har kört sin Mustang GT på vintern?

Hur beter den sig vid snö etc?

Andleningen att jag frågar är att jag kommer ha möjlighet att eventuellt välja en Mustang GT som förmånsbil, dock så måster jag då använda den året om, så den måste funka till och från jobbet, även vid snö etc!

Vill helst inte höra några "moral predikningar" om att bilen bör stå på vintern, då jag vill kunna använda bilen, inte gömma den, året runt!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Hej, klart du kan köra bilen på vintern, med TSC'n avslagen så är det inga problem att snurra med den, men när man slår på den så går den i så fort du tappar fäste på bakhjulen. Dock så har den inget antisladd system. Så vad det handlar om är dina förväntningar och vad du har för krav på en vinterbil. Hur många bakhjulsdrivna bilar rullar det inte på dom svenska vägarna under vinterhalvåret utan antispinn och antisladd. Man får helt enkelt köra efter förutsättningarna.

Men ska du köra den på vintern så skulle jag rekommendera att du köper till motorvärmare, rostskyddsbehandlar den, stolvärme kan ju vara fint också. Om du vill ha dubbdäck också så kan du räkna med att det kostar en del. För de MS däck som följer med original är inte godkända att köra på vintern med i Sverige.

/Freddan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...