Jump to content

Recommended Posts

Hej

Har börjat damma av Mustangen inför våren och fundera på en grej, min ruta var limad i nederkant mot Cabben men föra året börja det smattra lite där bak mot slutet och då märkte jag att den inte längre är limad där.

Hur var det nu ska den vara limad i nederkant eller ej?

Eller är det något tidigare ägaren gjorde för att den inte skulle slå mot rutan i hög fart?

Funderar på att lima fast den igen, funderar på att lima med PL400, helt fel lim tro? Om ni limat er vad lima ni med då?

Mvh

MrV8

Den är limmad, MEN det är oerhört svårt att limma det bra.

Svärfar lämnade inte till en bilskräddare här i stan som var tveksam om det skulle funka.

Det funkade men han sa att det var svårt att limma en gammal cab och få det att hålla.

Hade samma problem med min ruta/sufflet...

Tog konstruktionslim typ det du föreslog och fyllade en bra bit ned i suffletten och det har hållt sedan förra våren och har ej släppt någonting än...

Hade samma problem med min ruta/sufflet...

Tog konstruktionslim typ det du föreslog och fyllade en bra bit ned i suffletten och det har hållt sedan förra våren och har ej släppt någonting än...

Tack för era svar.

Du har övertygat mig Pex, nu åker PL400 limet fram och limmar så ska det bli tyst igen och inget piskande mot rutan på motorvägen :D

Mvh

MrV8