Jump to content

Köpråd Mustang GT 96 Cab


mr_mike

Recommended Posts

Ja vad ska man säga. Riktigt bra kändes det. Lite ovant att köra 8:a så det är lite nya ljud mot en polo :)

Mvh

Micke

Blir det något köp?

Gillar du modellen, kommer du troligen inte ångra dig!

Är själv helnöjd med den!

Lite roligare med 8:a cylindrar va :D Kan tänka mig att det är en omstälning om man inte kört det tidigare ;)

Inte för du nämt det men soppa räkningen behöver du heller inte oroa dig för om du kör en manuel 4,6 liters.

Lycka till!

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Jo då den står i garaget nu och vilar. Lite små repor men som sagt inte en fabriksny bil.

Sufetten eller vad det heter är utan ett märke så det är mysigt. Ja vad ska man mer säga....

Fin i skinnet och inredningen. Dock så är svankinstknappen urkopplad (förmodligen ur funktion) Men den passar min rygg som hansken ändå. Älskar vridmomentet :) samt att koppling är riktigt mysig men man får trycka i ordentligt.

Sitter krängstag i fram som någon tidigare monterat.

Plåt/plasten som nummerplåten sitter på har monterats loss för att kunna lacka på baksidan där bakom där det såg lite sunkigt ut.

Känns riktigt bra.

Ursäkta för den lite konstiga meningsuppbyggnaden. Lite sömn och mycket tid i garaget :)

mrv8: Såg att du hade typ som en "kåpa" att lägga över sufletten när den är nerfälld. Den saknar jag dock. Finns dem att köpa?

Mvh

Micke

Link to comment
Share on other sites

Gratulerar till köpet!

Ja det är fint vrid i 4,6:an :D

Man behöver ju inte varva ihjäl den direkt för något ska hända :D

Jo det finns och köpa skyddet över cabben jag har, kommer dock inte på vad det heter som parts namn just nu, eller vad det kostar.

Men du kan köpa ett i alla fall.

Vi hörs vidare!

Är du i stockholm så kanske vi kan ses så jag får se ditt nyförvärv också :D

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Tackar!

Tog polon till jobbet i dag... inte lika spännande.

Ägaren innan har monterat bort plinghistorian vad jag förstår för det plingar aldrig.

Om det skulle vara någon felkod så visas den också eller är det bara ljud?

Skulle vara kul att träffa någon med liknande bil och stockholm är ju granngårds. Någon gång borde vi kunna mötas upp och ta titta på varandras hästar :)

Har läst om att handboken går att beställa men har inte hittat vart....

Mvh

Micke

Link to comment
Share on other sites

mrv8: Såg att du hade typ som en "kåpa" att lägga över sufletten när den är nerfälld. Den saknar jag dock. Finns dem att köpa?

Mvh

Micke

Tjena och grattis till ditt nyförvärv. Kan det vara ett "boot cover" du menar? Jag köpte mitt på eBay, sök på "mustang boot cover". Det finns dock problem, det blir svindyrt att frakta hem med UPS (de enda vi hittade som ville frakta hem det, ca $450). Jag har inte hittat något i Sverige men i Staterna kostar dom ungefär $360 nya. Jag får mitt fraktat, undangömt i polarens båt han köpt genom samma kille jag köpte min Mustang av. Jag gav $170 inkl frakt. 8)

Lycka till!

Mvh

//Tommy

Link to comment
Share on other sites

Tackar!

Tog polon till jobbet i dag... inte lika spännande.

Ägaren innan har monterat bort plinghistorian vad jag förstår för det plingar aldrig.

Om det skulle vara någon felkod så visas den också eller är det bara ljud?

Skulle vara kul att träffa någon med liknande bil och stockholm är ju granngårds. Någon gång borde vi kunna mötas upp och ta titta på varandras hästar :)

Har läst om att handboken går att beställa men har inte hittat vart....

Mvh

Micke

Hej Micke

Ja skulle vara kul att ses och jämföra bilarna.

Vi kan göra så att om du kommer till Stockholm med den så hör av dig så kan jag höra av mig om jag kommer till Uppsala med min.

Ska åka på Vår träffen på Brostugan den 7 maj ifall du ska dit?

Om det nu inte regnar vill säga, jag är lite motvillig till att ut och åka i regn med den.

Pling ljudet: Det plingar bara för att varna för att nyckel är i och lysena är på och lite sånt inga fel meddelanden direkt. Men ändå lite tråkigt att dom kopplat ur den, brukar ju heta så när saker slutat fungera och säljaren vill sälja, men vad vet jag tidigare ägare kanske inte ville lyssna till typiskt amerika pling ;)

Handboken kan jag maila till dig, har även Mustang1996_MaintenanceSchedule. båda i PDF format.

Så kan du se lite om hur du ska serva bilen.

Skicka en mail adress så ordnar vi det ;)

Ut och Njut av sången från dom vilda hästarna under huven nu!

Så hörs vi igen.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Skulle vara kul och åka på vårträffen.

Som du sa, regnar det så är man inte lika sugen på att åka finbilen...

Om vädret tillåter kanske man kan mötas upp någonstans och åka sällskap dit.

Hittar inte riktig...

Är inte ett dugg ledsen över att den inte plingar. Kunde varit bra om den varnade för någe vitalt då :)

Synd att inte Ford här i stan har massa saker på lager till mustang. Skulle bli lite smidigare.

Hade hoppats på att kunna lacka lite i morgon med det är inventering på jobbet i morgon så det blir nog bara hem och sova synd nog.

Link to comment
Share on other sites

Skulle vara kul och åka på vårträffen.

Som du sa, regnar det så är man inte lika sugen på att åka finbilen...

Om vädret tillåter kanske man kan mötas upp någonstans och åka sällskap dit.

Hittar inte riktig...

Är inte ett dugg ledsen över att den inte plingar. Kunde varit bra om den varnade för någe vitalt då :)

Synd att inte Ford här i stan har massa saker på lager till mustang. Skulle bli lite smidigare.

Hade hoppats på att kunna lacka lite i morgon med det är inventering på jobbet i morgon så det blir nog bara hem och sova synd nog.

Hej Micke

Vi kan höras om Brostugan, så kan jag guida dig ut dit.

Ford är inte så intresserad av dom här modelerna här verkar det som, dom verkar mest oja sig när man vill köpa grejer där :D

Ändå fick jag en lapp av dom att dom ville serva den nu?

Men kolla om du har någon hansen återförsäljare hos dig dom har grejer till den och även micro har hör och häppnad broms belläg till bra priser även om det inte ligger på hyllan till den! Som dom tar från någon grossits i malmö vet jag har inte riktigt fått reda på det exakta namnet på den leverantören.

Dom är föresten nu mer hansen racing återförsäljare också.

Vill du ha mer svåra grejer till den då har du Gruffman han tror jag kan ordna vad du vill till den, snabbt oxå han ligger åt ditt håll oxå.

Sen blir det egen import från USA ;)

Vi hörs!

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...