Jump to content

BILTVÄTT


uffeg

Recommended Posts

Här kommer en känslig fråga:

Tvättar ni för hand alltid, eller är det nån av er som drar genom Mussen genom snabbtvätten ibland? Borstar till och med kanske?

Själv har jag inte vågat ställa in Mussen i borstfritt ens.... Kanske är jag en fegis bara? :shock:

Hade min förra V70 på Bilias tvätt och den rev bort hela bakspoilern.

Volvo funkade inte i Bilias tvätt. Komiskt va? :D

Så hade dom satt en lapp i tvätten: Toyota Camry med spoilervinge kan ej tvättas i denna tvätt.

I och med det var dom torsk. Då har man samtidigt sagt att alla andra går bra.... tyckte jag....

Dom fick byta spoilern i vilket fall som helst.... Fast jag fick efter det tvättförbud tills dom hade skaffat en ny tvätt.... dom har ännu kvar samma...... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jodå, jag har prövat borstfritt en gång och själva tvätten gick bra, det vara bara det att jag fastnade "lite" på alla rör å hjulstyrning å skit som ligger på golvet i tvätten vilket gjorde att jag fick ta fart för att komma ut :-) Nåja, på grund av det så är det bara handtvätt som gäller nuförtiden, annars hade jag nog fuskat ibland. Du har väl lackskyddat bilen ?

Link to comment
Share on other sites

Hm, kommer med största sannolikhet INTE att tvätta min Mustang i automattvätt!

Om jag mot förmodan skulle få för mig att göra det finns det endas 1 alternativ!

Statiol på Birger Jarls Gatan har 2 st tvättar, de är tydligen de enda i hela Stockholm som inte kör med återcirkulerat vatten, dvs färskt och fint vatten varje gång!

Dessutom riktigt bra resultat trots borstfritt!

Tvättar jobb-bilen där titt som tätt, riktigt bra, lite dyrare än vanligt, men de bjuder på tidningen, kaffe/the samt dammsugning osv vid tvätt!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

FAN, synd att allt bra ska va 12 mil bort minst !!!

Fast i Eskilstuna bakom Ford finns högtryckstvättar som man kan använda under tak i alla fall, och där kan man handtvätta också....

Om man nu inte vågar testa ok's borstfria..... funderar egentligen mest på hur det ska gå med dom INTE infällbara speglarna.....

Link to comment
Share on other sites

FAN, synd att allt bra ska va 12 mil bort minst !!!

Fast i Eskilstuna bakom Ford finns högtryckstvättar som man kan använda under tak i alla fall, och där kan man handtvätta också....

Om man nu inte vågar testa ok's borstfria..... funderar egentligen mest på hur det ska gå med dom INTE infällbara speglarna.....

Jo, inge kul om de fastnar med speglarna..knaaaak.

Vart i Esklstuna bor du?

Vi kanske stöter på varandra nån gång, Syrran bor där, så är där lite titt som tätt!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Bor i Skogstorp utanför Eskilstuna......

Bara att höra av sig innan du åker dit.... mitt nummer finns med i varje inlägg..........

Ah, ok, skriker till nästa gång jag skall ner dit, alltid kul att träffa andra Mustangägare :)

Syrran bor i Hällbybrunn/Hagby.

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Det är ju inte så långt härifrån bakvägen runt stan....

Har ju redan tidigare skrivit att jag skulle vilja ha en Eskilstuna-Mustangträff.....

Får se om det blir nåt av.... Nu börjar ju värmen komma i alla fall. Fast inte på nätterna....

Link to comment
Share on other sites

Det är ju inte så långt härifrån bakvägen runt stan....

Har ju redan tidigare skrivit att jag skulle vilja ha en Eskilstuna-Mustangträff.....

Får se om det blir nåt av.... Nu börjar ju värmen komma i alla fall. Fast inte på nätterna....

Jo, blir det en Eskilstuna träff så kanske jag kommer till er då :)

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

är oxså ner till E-tuna lite titt som tätt.... tjejens släkt bor där (bla han som har blue lotus tattoo)

och sedan så sålde jag min Dobermann till "Greven" där nere (hoj-byggare) å honom måste man ju träffa lite då och då! http://www.hogtech.com/

men tvivlar på att jag åker ner nåt i Mustangen (ca:60 mil)--- :roll: men träffar kan man gå på iallafall! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...