Jump to content

Skakande huv?


Jocce

Recommended Posts

Hur är det med era 2005 och 2006:or?

I högre farter så vibrerar min (plast?) huv och känns som om den vill lyfta lite.

Nån konstruktionsmiss eller går det inte att undvika med det stora gapet och plast huven?

Känns lite oroande att ligga i runt 200 km/h och se huven vilja röra på sig nämligen....

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Japp, huven fladdrar som lakan på tork en höstdag. Det ska vara så, det är fullt normalt !? Tror huven är av aluminium vilket gör den lätt och just fladdrig. Jag blev väldigt orolig första gången jag märkte det, det är ju inte det man vill se när man ligger 200+. Men huven sitter fortfarande kvar så.......hmmm, kanske måste ut å testa lite idag, i ren protest alltså.

Link to comment
Share on other sites

Jag har också tyckt att huven rör sig, men sen igår blev jag tveksam, om det inte är en synvilla..... huven har en rolig böj på precis det ställe där dom vita strecken speglar sig när man kör, i alla fall om man är av precis min längd och sitter exakt där jag sitter..... :P Så jag blev osäker på om det inte är så att det speglar sig saker, och gör att man tror den rör sig.....

Ni kan väl kolla själva nästa gång ni är ute....

Link to comment
Share on other sites

uffeg: Kan meddela att min utan tvekan rör sig, trodde först som du att det var synvilla eller nått, så fixerade blicken på huvkanten/skärmkanten, och den rör sig defenetivt!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Japp, kom precis in efter en test, det rör sig. Men, det är ett välkänt fenomen, har diskuterats länge på dom amerikanska forumen. Dock , huven sitter kvar å då kan den väl få fladdra lite i fartvinden :o

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...