Jump to content

Fan också!


Jocce

Recommended Posts

Ursäkta språket, men FAN OCKSÅ!

Skulle ta bort alla fula klistermärken Ford klistrat överallt i bilen, och de på rutorna gick juh toppenbra med lite hjälp av värmepistol och t-röd.

Sen skulle jag (efter att ha läst lite på mustangforums.com att det gick bra) ta bort de fula klisterlapparna där de varnar för Airbagen (som sitter på solskydden).

Började på passagerarsidan, försiktigt försiktigt med värmepistolen och drog lite lätt, såg att det blev lite klister kvar på "tyget", så värmde lite mer, toppen nu lämnar den inga märken och fortsätter så och går bra, så är ca 2/3 av lappen borta, så fortsätter försiktigt, så "fjupp" så lyckas jag bränna rakt igenom tyget på solskyddet :(

Så nu är det ett extremt fult märke där!

Funderar på om man skall försöka hitta nån annan klisterlapp att sätta där istället, eller om man skall försöka beställa ett nytt solskydd om det inte kostar för mycket!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

STACKARS DIG !!!!

Jag har två röda reflexer som man satte dit vid kontrollbesikningen. Dom behövs inte vi vanliga besikningar sen. Tänkt ta bort dom men dom sitter som URBERGET.

Törs inte mecka bort dom av rädsla för att det ska hända som inte får hända......

Lider med dig..... och tror att det bara är att köpa ett nytt solskydd.....

Link to comment
Share on other sites

Uffeq, vart har du köpt din bil ? Tänkte på att din blinkers går tokfort, precis som min, röda reflexer som sitter som urberget, precis som mina. Dock, jag kämpade länge med värmepistol och polygrip men till slut lossnnade refelxerna utan att lämna spår efter sig !

Min kommer från Stefan Ernryd i Stockholm.

När det gäller solskydds "lapparna" så tog jag en trasa och la över och körde med strykjärn, 3 prickar, och då lossnade dom lätt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...