Lars Brisman May 7, 2006 Report May 7, 2006 Någon som har en sprängskiss med alla monteringsdetaljer till skivbroms fram 1967? /Lasse Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 9, 2006 Report May 9, 2006 Hej Lasse.Det finns egentligen två varianter av skivbroms som monteradesfrån Ford, en typ för den tidiga 67 som är arv från 65-66 med fyrkolvs-ok. Den senare typen som egtligen alla förnippar med 68 är enkolvs-ok och av flytande typ, den användes också på sena 67. Enkolv ok den flytande typen hänger kvar i nästan oförändratskick till 73. Jag har sprängskisser som jag kan skanna om du vill, dessa bilderär samma som finns i nästan alla Fords böker och även i katalogersom den från Padocks tex. Citera
Lars Brisman May 10, 2006 Author Report May 10, 2006 Tack Lasse O. för tipset om ok från 68 till min 67:a! Anledningen till spörsmålet var att oket skavt mot fälgen.Fixat med ny mont.sats (snabb lev. från Norrlands Custom).Har lagt några bilder + lite text på garaget.org "Ford Mustang GTA Fastback, 1967".F-n vad kletigt det var - rödsprit det enda lösningsmedlet som funkade./Lasse Citera
Recommended Posts