Gäst August 1, 2003 Report August 1, 2003 Har precis satt på den nya förgasaren och skulle avnjuta bilen.Nu kommer nästa grej! bilen skramlar i motor och går mycket ojämt inget ork alls går knappt att starta utan hjälp vad kan detta vara Kom gärna med något positivt"kan behövas"MvhRobban Citera
joppe CMC 209 August 22, 2003 Report August 22, 2003 Hej Robban skrammel i motorer brukar sällan vara särskilt positivt av egen erfarenhet . Det kan vara precis vad som helst . Men eftersom du har bytt förgasare finns det risk att motorn gått för magert med brända ventiler som resultat . Gör ett komp test det kan säga en del . Jag var med om en cheva motor en gång där vevlagren var så slitna att kolvarna tog i topparna . det knackade rätt rejält . Åkn till ngn bra motor renoverings firma så kanske de kan leda dig in på rätt spår .Lycka till hälsningar John . Citera
Gäst August 22, 2003 Report August 22, 2003 Kör inte en meter till!Som joppe sa kan vad som helst vara sönder.Garanterat ett mekaniskt fel.Har en gång råkat ut för liknande när motorn blev HELT orkeslös och det dunkade tungt i denDet visade sig vara en skuren vevaxel.Du ville ha något positivt?Det enda jag kommer på att du kommer ha en ny motor när du är klar med problemet! Citera
Gäst August 22, 2003 Report August 22, 2003 Tack för svaren. jag har kollat upp oljetrycket och det existerar inteBlir en härlig vinter iår Citera
Recommended Posts