Henrik j August 3, 2003 Report August 3, 2003 Hej jag renoverar min mach1 70 och skall lacka det svartafältett på huven och motorrummet.Jag undrar vad den svarta färgen har för kåd eller hur den skall vara ex hallvmatt eller.Tacksamm för svar. Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 6, 2003 Report August 6, 2003 Hej.Färgen på huven är low gloss black Ditzler 9295 alltså en mattfärg du kan i stort sätt använda den du får tag på.I motorummet skall du använda chassis black en halv blank färgoch det är samma svar den du kan få tag på.Fords nummer på den svarta för motorum B8A 1713A. :wink: Citera
Eyerock August 11, 2003 Report August 11, 2003 Hej.Färgen på huven är low gloss black Ditzler 9295 alltså en mattfärg du kan i stort sätt använda den du får tag på.I motorummet skall du använda chassis black en halv blank färgoch det är samma svar den du kan få tag på.Fords nummer på den svarta för motorum B8A 1713A. :wink:Samma färgkod till en Cab 68:a? Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 11, 2003 Report August 11, 2003 Hej.Ja om du skall lackera dom svarta fälten på huv du kanske har huvenmed blinkers? färg Low Gloss Black DITZLER cod 9295.I motorrummet är det samma typ av färg på alla Mustanger upp till 73. :wink: Citera
Recommended Posts