Svedis May 15, 2006 Report May 15, 2006 Har en 289 med C4 automat. Fungerar toppen. Funderar över en sak; Från Neutral till Drive, tar det ca 2-3 sekunder (långa sådana) innan växeln går med ett svagt hugg. Är denna tid normal, eller börjar det bli lite slitet?Osäker vilken olja som är i lådan, men kan en ev. felaktig påverka tiden?I körläge går växlarna in normalt och mjukt. Citera
Ante May 17, 2006 Report May 17, 2006 Jag tror att du har förlite olja i växellådan. Jag får också detta fenomen när jag har för lite olja i växellådan. Min läcker lite speciellt när den stått över vinter och jag ska ta ut bilen in för sommaren. då slår jag i någon deciliter då blir den bra igen.(C4 automat) Citera
Svedis May 19, 2006 Author Report May 19, 2006 Fullt med olja, så det kan det inte vara, verkar det som.Men hallå där ute.... Finnns det bara 2 st bilar medC4:or i klubben som körs???Har ni andra "väntetider" eller ej när ni lägger i en växel?/Svedis Citera
Ronnie S May 19, 2006 Report May 19, 2006 På min nuvarande bil är knappt någon fördröjning alls när man lägger i en växel, åtminstone inte med varm låda. Jag hade dock tidigare en 66:a där växellådan troligen var helt orörd, och där var det längre fördröjning (men kanske inte riktigt så lång fördröjning som du beskriver). Jag gissar att det var lite läckage kring kolvtätningar osv i lådan i den bilen. Citera
Stefan cmc 1169 May 22, 2006 Report May 22, 2006 Har en C4 med läckande packbox främre.När det blir fördröjning vet man att det är dags för lite ny olja.Sen går den i som den skall igen, max 1 sekund.Har en packbox som ligger skall bara får tid till det. Citera
Recommended Posts