Jump to content

Motorn går dåligt i början...


Recommended Posts

Hej.

Tänkte bara höra med er som haft gammal mustang ett tag om era går dåligt innan den fått upp värme.

Har en trimmad 351 W med brytarlöst tändsystem, edelbrock förgasare (650). föst o främst så rinner bensinen tebax när den stått en halv dag eller mer. så det tar en stund innan den går igång då. men när väl bensin är framme så startar den direkt när man vrider om nyckeln.

innan man kört 5 min så hostar den liksom till och går inte särskillt imponerande :?

Obs! bilen går jättebra när den är varm... ca 5 min körning.

Har detta med inställningar att göra eller det ska vara så på en gammal bil?

Link to comment
Share on other sites

Tycker okså det låter precis som din choke inte fungerar korrekt eller till och med är bort plockad.

Men betydligt bättre att ha det så en tvärt om att den går bra först och sen går dåligt när den är varm på grund av för rik bränsleblandning.

Ditt andra problem när den är kall och inte vill gå igång direkt har du provat att trampa gasen i botten 2 gånger först så acc pumpen får ge den en liten sup innan du startar? Brukar även underlätta ibland att håla lite gas efter 2 trampningar. Detta problem kan ha att göra med att choken inte fungerar och blandningen är mager vid kallstart. Vilket kan underlättas genom att trampa in en dos bensin med acc pumpen

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Brukar trycka till på gasen innan jag startar eftersom bensinen rinner baklänges när den stått ett tag. men det är ett mindre problem.

har inte hittat något som skulle kunna likna choke :roll: hur ser jag om jag har det? Den startar ju kanon bra, snabbt och lätt men det är bara det att när jag drar iväg när den är kall så känns det som om det är en 75 hk:are jag kör. efter en kilometer går det dessto bättre. kan detta bero på att jag inte har någon choke?

Link to comment
Share on other sites

min choke är ersatt av en kvist(?!?!?!) för att hålla spjället öppet... därför så har jag samma problem som dig, är väl lite irriterande, men nu har man ju vant sig :? . (vet inte hur många gånger jag svurit i bilen när den är kall, och lovat mig själv att fixa den...) ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...