Jan Roar August 9, 2003 Report August 9, 2003 Hallo !Er det noen som har konverterat en varvreknare fra 6 syl. til 8 syl . noen gang ?Dette kan helt sikker gjøres , men det må nok kobles en motstand i kretsen , eller liknende .Jag skal anvenda instrumenter fra en Musse II , til mitt 65' R prosjekt .Kan noen hjelpe meg med detta problem ? Citera
302boss August 16, 2003 Report August 16, 2003 Hallo !Er det noen som har konverterat en varvreknare fra 6 syl. til 8 syl . noen gang ?Dette kan helt sikker gjøres , men det må nok kobles en motstand i kretsen , eller liknende .Jag skal anvenda instrumenter fra en Musse II , til mitt 65' R prosjekt .Kan noen hjelpe meg med detta problem ?Om inte jag har helt fel så har ford sitt varvräknaruttag från generatorn så då ska det inte spela någon roll om det sitter 6 el 8 i bilen. Jag referrerar från typ mustang -70 med flera som har varvräknaren kopplad på det här viset, tyvärr så vet jag inte hur det är kopplat på en mustang II, Anders Citera
Jan Roar August 17, 2003 Author Report August 17, 2003 Takkar så mycket før svaret Anders !Er det noen som har erfarenheter med denne konverteringen selv ?Skal det fungera at anvenda tilkopling från generatoren ? Citera
cmc 49 August 17, 2003 Report August 17, 2003 Jag kan sälja dig en panel från en v8a bil ,helt klart det enklaste:- Citera
Ante May 31, 2004 Report May 31, 2004 En fråga ang. detta hur är det kopplat från generatorn (färg på kabel)?Jag fick för mig att det ska gå från minus till tändspolen då fungerar det men när man stänger motorn och försöker starta igen så går det inte varvräknaren tar tydligen all ström. Kontakten för lyset har jag hittat och det fungerar. Men varv räknaren hittar jag inte rätt kablar till tror att det ska gå genom tändningslåset men hittar igen förgrening därifrån?Skulle vara tacksam för hjälp med att koppla in rally pac!MvhHt-66 Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 31, 2004 Report May 31, 2004 Hej.Om det är n original Rally Pac så skall den kopplaspå ett specielt sätt. kabel till varvräknare kopplas in via den rosa (pink) gummiisolerade kabel som går till tändningslåset från ellertill tändspolen, det finns redan delning klart på kabeln vid tändningslåset 1965-66 hona och hane kontackt. Dela på denna skarv koppla in varvräknare mellan dessa,om du kör direkt spänning på varvräknare så gården sönder. Detta jag skrivit är bara om du har original varvräknareallså den som sitter i Rally Pac. :wink: Citera
Ante May 31, 2004 Report May 31, 2004 Hej!Det ska vara ett orginal varv räknare men det står 6cyl bak på och jag har en 8cyl! Citera
Recommended Posts