Jump to content

Recommended Posts

Jag tabbade mig med vår volvo. När vi köpte den sa säljaren att den gick igenom bes i juni, då trodde jag att juni var sista månaden att bes den. Men ack så fel. 1a juni hade jag körförbud, så vad gör man....

I torsdags (igår) gick jag upp 10.00, var social med familj, gjorde matlåda och åkte till jobbet 14.00. Åt min matlåda 19.00, jobbade till 23.00.

Åkte hem, åt en macka, drack en redbull, tog en koffeintablett, bytte kläder och åkte till garaget med volvon. Där fixade jag singalhorn, parkeringsljuset, skärmblinkers, bakrute torkare och justerade handbromsen som typ inte tog alls. Drack en redbull till och en koffeintablett till, massa snus gick det åt med. Lämnar garaget 04.30.

Anländer till närmaste besiktning med drive-in-express 05.20, då är det tio bilar före mig redan (ej räknat dem som ska på efterkontroll). Ställer mig utanför och väntar... och väntar... 11.30 kommer jag in i hallen.

Allt verkar funka men så vart det handbromsen då, den skall tydligen ta 16% av tjänstevikten eller nått sa han, min tog 14%! Och jag som tyckte den var grymt bra jämnfört med innan. Nåja, ombes på det då...

Lastar i mig en pizza vid 16.00. Min kropp måste ÄLSKA mig!

Nåja, nu sitter jag här och skall gå å lägga mig, det var ett tag sedan sist. :roll: Go´natt på er!

Anländer till närmaste besiktning med drive-in-express 05.20, då är det tio bilar före mig redan (ej räknat dem som ska på efterkontroll). Ställer mig utanför och väntar... och väntar... 11.30 kommer jag in i hallen.

Inget dåligt skift du körde ;)

Men att du orka med driv in besiktningen. I mitt huvid har jag improgramerat efter att jag satt precis som dig en gång i den kön att det finns ingen drive in besiktnign längre. Tänker nämligen inte sitta och vänta så en gång till.

Dom skulle kuna byta namn på den från "Drive-in-express" till "Drive-in-extra Slowmotion"

Hoppas det löser sig med handbromsen!

Mvh

MrV8