Morgan Roos Cmc 549 August 11, 2003 Report August 11, 2003 Har senaste tiden fått oförklarliga motorstop efter ca 1 km körning. Får sitta still i ca 10 min, sen startar bilen utan problem. Har kännt på bränsleslagen/ röret/ filtret som inte varit varma. Så troligen inte ånglås eller ???. Något förslag på vad som har hänt eller händer?MVHMorgan Mach 1, Sport Roof351 Cl CJ 4-v1973 Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 11, 2003 Report August 11, 2003 Hej.Vill bara kolla om du har spacer mellan förgasare och insug. Det är nämligen så att värmen från motorn stiger upp tillförgasaren och förångar bensinen det är det som kallas förånglås. Skaffa en spacer som är tillverkad i packelit eller hård trä. Receptet på montering av originalspacer i metall är först packning sedan en tun stålplatta som ser lika dan ut som packningen efter denna monteras en packning till sedan spacer 1" eller 2".Nu upprepas samma montering med packning stålplatta ochen packning till där efter så monteras förgasare. Om du använder spacer som är av backelit eller hård träså behöver du bara två packningar en mellan insug ochspacer och en mellan spacer och förgasare. Att använda en spacer i backelitt eller hård trä stoppar värmen från motorn så att den inte når förgasaren. :wink: Citera
Morgan Roos Cmc 549 August 13, 2003 Author Report August 13, 2003 Hej och tack för svaret.Har en spacer monterad. Efter bilen stannat och man väntat går bilen som en dröm. Sist fick jag dock en kraftig avgassmäll när jag åkte iväg. Kan det vara tändspolen? (Han dör fort, inget hackande utan som man vrider av tädningen)BästaMorgan Citera
Morgan Roos Cmc 549 August 15, 2003 Author Report August 15, 2003 Hej AJA,Jag har brytarlöst (Mallory). Fler förslag?MVHMorgan Citera
Recommended Posts