NiklasW June 13, 2006 Report June 13, 2006 Nu helt plötsligt när jag var ute och körde så började det vibrera i bilen och gnissla bakifrån. Det vibrerar och låter endast vid gaspådrag Kan det va bakre knutkorset som gett upp eller vad tror ni? Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 14, 2006 Report June 14, 2006 Ja det låter som om du skulle behöva göra ett ingrepp, bytknutkors. På en av minna tídigare Mustanger lät det som om fläktremslirade när jag drog på, ljudet följde inte motorvarvet utanbilens hastighet. Det blev till att byta två knutkors, sedan blev det tyst, nämnasbör att nållagren i dom gammla korsen var totalt sönder-rostade. Citera
NiklasW June 15, 2006 Author Report June 15, 2006 Tjena Lars. Jag plockade ner kardanen idag för att se efter. Och det var tur det för den delen som sitter inpressad i kardanen hade spruckit och de gamla nållagren var det bara pulver kvar av! Så jag köpte ett nytt och mekade ihop det igen så nu funkar det fint igen utan vibrationer! Citera
Recommended Posts