Jump to content

Bullit Mustang 2001


Recommended Posts

Hej Alla!

Har fått erbjudande om att få köpa en Bullit ´01. Bilen har gått 4000 mil och är i mycket fint original skick. Allt är verifierat genom en kontakt i usa. Det tillverkades 6500 Bullit bilar ´01. Blivande samlarbil? Vad kan en sådan här bil betinga för värde här i Sverige? Tacksam för svar.

Mvh Tord fastmustang65@mustangs.com

Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag inte på det dära med samlarvärde på Bullit bilarna. Det är en sådan hysteri på amerikanska bilar numera och speciellt äldre Mustanger. Tror mer samlarvärde på dessa bilar (Bullit) är ett försäljnings argument.

Men runt en 200´ betingar den nog ett värde av i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

275 000 är överpris! kolla vad marknaden i USA på dem är.

Om du för skoj skull jämför en Bullit med en "vanlig" GT så är det inte mycket skillnad i bil.

För dem summorna hade jag för hällre tittat åt cobrornas håll, mycket mer bil!

Men det är ju alltid vad en köpare är villig att betala för en bil som är värdet!

Link to comment
Share on other sites

Sökte runt lite i USA... Bulliten ligger mellan 15 - 20000 $. Tror jag lugnar mig lite med den jag hittat i Sverige även om den låg 75´under blocket annonsen. Blir ju rätt så samma pengar om man importerar en själv. Dessutom så kan jag få fatt i en grön i Usa vilket den jag hittat i Sverige inte är.

Mvh Tord

Link to comment
Share on other sites

Sökte runt lite i USA... Bulliten ligger mellan 15 - 20000 $. Tror jag lugnar mig lite med den jag hittat i Sverige även om den låg 75´under blocket annonsen. Blir ju rätt så samma pengar om man importerar en själv. Dessutom så kan jag få fatt i en grön i Usa vilket den jag hittat i Sverige inte är.

Mvh Tord

Han har sänkt priset på sin Bullit på blocket nu till 225 :D Lite mer seriösa pengar. Men läser man annonsen så ger det inte riktigt seriöst intryck i mina ögon, mycket skit snack i den :(

Föresten så tillverkades Bulliten bara i grön från fabrik.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hmmm .. saxat från http://www.theautochannel.com/vehicles/ ... s0127.html

APPEARANCE: The Mustang Bullitt is offered in "Dark Highland Green," "True Blue," and black. The green is a close match to the color of the movie car

Enligt flera andra sidor jag varit inne på (även officiella) så kom 2001 Bullitt i 3 färger, grön, svart & blå.

Mvh Tord

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...