NiklasW July 21, 2006 Report July 21, 2006 HejMisstänker att min tempmätare visar helt fel eftersom den aldrig kommer över 80 grader..Hur vet man om mätaren passar ihop med givaren man har i blocket? Får man hålla på och ohm-mäta eller passar alla ihop? Citera
Tommyax July 21, 2006 Report July 21, 2006 Hej.Om man tex går in på NPD:s katalog så finns det en del givare beroende på årsmodell och motor, då du har en 351W som inte fanns på din årsmodell orginal kanske det blir svårt att hitta rätt.Tror inte alla givare och mätare passar ihop,,,Har själv kollat lite då jag har -66:a med -71:ans 302.mvh Tommy Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 22, 2006 Report July 22, 2006 Hej.I stort är det samma typ av givare till instrument mellanår 65-73 289-302-351W.Det stora skilnaden är om det är mätare eller lampor,ditt fel kanske kan vara att termostaten lite långsökt.Det kan också skilja på mätare då de som är originalhar lite olika värden redan som nya.Du kan också mäta temperaturen i kylaren med entermometer för att se vilken temp vattnet har. Citera
NiklasW July 22, 2006 Author Report July 22, 2006 Tackar för svaren.Mina mätare är eftermarknads så det är därför det är lite svårt. Men tillverkaren verkar ha givare också så man får väl hopppas att de funkar ihop. Citera
NiklasW August 9, 2006 Author Report August 9, 2006 Nu undrar jag om någon vet vad temperatur- och oljetrycksgivarna har för gängor. Jag vill slippa skruva ur de gamla bara för att mäta. Motorn är en 351W från 1969. Misstänker att det är 1/4" på oljetryck och 5/8" på temp.. Nån som kan bekräfta? Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 9, 2006 Report August 9, 2006 Hej.Om du har original insug så vet säljaren exempelHansen viken gänga det är även vet dom vilkagängor det är på övriga typer av insug.Det skall vad jag vet vara samma gänga genomåren på samma motortyp för exempelvis TEMP. Citera
Recommended Posts