Jump to content

Detta är en sjuk värld man lever i...


Leijon CMC 855

Recommended Posts

"Det är en jävla sjuk värld man lever i... egentligen. Tänk efter. Det finns en flock jävla snorvalpar som aldrig fick stryk av sina föräldrar när de var små. Det finns alltid en eller flera som bara måste förstöra och göra livet surt för andra som inte förtjänar det

Nu i fredags kväll satt jag och mina goda kamrater nere på bryggan här i kalrlskrona och grillade, lyssnade på musik och hade en underbar kväll. Jag hade kört ner eftersom jag var och köpte tillbehör till grillen och öl till mig själv. Tanken var att bilen skulle stå där under natten och hämtas morgonen efter. Jag parkerade inte ensam, ytterligare 2 bilar stod bredvid. Rent spontant la jag min korthållare och plånbok i handskfacket, utom synhåll. varför?.. jag vet inte, jag tänkte att jag sitter här inte 20 meter från bilen så det borde väl inte vara några problem... ack så fel.

Vi fortsatte till en annan plats vid 23 tiden. Detta är första gången i mitt liv som bilen stått "obevakad" på en "obevakad" plats i 12 timmar.

Morgonen strax innan jag skulle ner och hämta bilen ringde en annan vän och berättade att en av rutorna var inslagen. Lite små irriterad frågade jag om bilen var olåst och handskfacket var öppet. Inte vad jag kunde se sa han. Jag kastade på nya paltor (byxor för den som inte tala skånska) och gick ner till en mardröm.

Jag möttes där av min bil, med en ruta vid C-stolpen inslagen, ett hål precis lagom stort att dra in armen genom, bilens alla dörrar var upplåsta och handskfacket var tomt på det jag kvällen innan lagt i den.

Skrek och gormade ett tag, tog några bilder och gormade lite mer. Pass.dörrens lås totalt demolerat men fortfarande funktionell, och sterion är orörd.

Så, vad gör man nu. Jag har spärrat alla kort, berättat till min far som bilen står på. Jag har inga pengar, inget kort, inget ID ingenting. Det ända jag har kvar nu är en bil med en inplastad ruta, och en förtående vänner.

Jag blev även bjuden på radio på måndag att berätta om just den här typen av skit.

Jag har flera teorier om hur allt detta gått till, att de var fler än en, antingen ett insider jobb eftersom det bara var pass.dörren som tafsades på, samma sida som handskfacket sitter på... slump? eller en liga som var ute efter sterion men samtidigt var dumma i huvudet om de inte såg utifrån att den är original och passar deff. inte i någon annan bil, eller så är det ett par snorungar, några "punks" ute efter en joy ride... Jag vet i vilken ordning de tog sig in, hur hur de öppnade dörrarna, att de troligtvis är fler än en... listan är lång.

Och en personlig notis till den eller de som stal mitt liv. Om och när jag jag får reda på vem den eller de är, kommer jag hitta den eller dem . Ta det som ni vill, själv tycker jag det låter som ett hot. Ett hot jag är berädd att gå långt på... bara så de är medvetna om det. Rykten sprids fort om man så vill eller ej... tänk på det. Just det! glömde nämna att vodafone här har övervakningskameror... hmmm"

Hej på er alla. Detta är vad jag skrev på "garaget.org" också. Kände bara för att lägga det här med, inte för att jag tror det kommer tjäna något större syfte, "punksen" kör ju garranterat inte Mustang... det är jag 110% säker på ;)

Men det är en sjuk värld man lever i...

Hade varit uppskattat om på någon märkligt under att någon här fick nys om något, vad som helst. Ju fler som vet om detta, kanske man träffar på någon som vet vad som hände... kanske...

Ha det gutt!

/Niklas

Link to comment
Share on other sites

jo man blev ganska manisk ... det ända man vill är att hitta de ansvariga och spöa skiter ur dem, antar att det är någon form av "självförsvars-känsla" men har som person.

Förbannad utav bara helv..e blir eller ÄR man fortfarande.

Link to comment
Share on other sites

Och det trista är att många av dom som håller på med bilinbrott/stöld själva är motorintresserade och lägger ner massvis med tid och pengar (läs andras pengar/prylar) på sin bil.

Stöld råkar man ut för förr eller senare, så är det bara, tyvärr...

Tror inte någon jag känner, eller någon härinne på forumet aldrig någonsin inte blivit av med något, så jävla trist att det är så.

Lillebror hade inbrott efter en fest, medans dom var på krogen gick ngn in och stal massa saker, cd/dvd-skivor, stereo video och allt vad det nu var.

Dock fanns 10stycken orginalspel till PS2 kvar på samma hylla som filmerna som blev stulna låg på.

Det äckliga var att fodralerna var tomma och att spelen låg lösa i en cd-väska, förmodligen visste dom som gjorde inbrott om detta. alltså förmodligen en kompis till någon av lillebrors kompisar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...