Jump to content

Självlagande bil


SvenT cmc728

Recommended Posts

Ni som läst min lilla följetong om den tjuriga mussen som inte tänder på alla.. Nu funkar det igen!

Kan det vara besöket i GDS-hallen som gjorde henne glad igen?? Körde en snabbtvätt, den första för säsongen, och studerade den smårisiga lacken och funderade på omlack eller om jag skulle lägga pengarna på att fixa till motorn istället.

Tvättar bilen klar ut och invändigt (har hyrt ut den till ett bröllop nu på lördag), betalar OKQ8 och startar sedan bilen. Lägger i driven och är beredd att parera med gasen för att inte motorn ska dö men det behövs inte..

Inga mastodont-vibrationer här inte. Motorn går hur fint som helst.... Fattar ingenting.. Rullar ur tvätthallen.. Vågar inte tro det är sant. Lägger i backen, motorn går jämt och fint igen. Lägger en 10 meters lakrits av ren glädje och är ute och kör en halvtimma. Vågar nämligen inte stänga av.. Nu imorse tog jag bilen till jobbet och den funkar ju kalas :--:--

Hoppas det håller i sig nu!!

//Sven

Link to comment
Share on other sites

Justerade in tomgångsskruvarna på bilen och den går så jäkla underbart nu :--:--:--:--

Blir inte sämre av att en kille kom fram igår och sade att han hade en helt ny 66:ans navkapsel till det hjul jag tappade kapseln på.. Perfekt!!!

Felen avlöser dock varandra, nu läcker kylaren i ovankant. Blev lite kylarcement som nödlösning. Får blir en ny kylare framledes..

//Sven

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...