Jump to content

Featured Replies

  • 3 weeks later...
comment_2130

beror ju på om den ska förvaras i varm eller kallgarage, ska den vara i kallgarage så är det ju viktigt att det finns tillräckligt med glykol i vattnet.

batteriet mår ju inte speciellt bra av att stå i minusgrader om det laddar ur.

sen om man har A/C ska man ju helst köra den några gånger under vintern.

Är det funktigt i garaget kan ju en "torrboll" vara en idé att sätta in...

veva ner ett fönster kanske?

bara lite ideér från mig...

comment_2132

Nja det låter lite överkurs med att trampa ner kopplingen.

Antar för att ytorna skulle rosta lite men det slipas bort efter några urkopplingar.

Kanske viktigare om den står extremt fuktigt?

Men jag tycker det borde matta fjäderstålet i kopplingen i onödan!

Övrigt är det det vanliga att göra

1 Plocka ur batteriet och ställ på laddning

2 Fulltankad

3 Jag brukar byta olja i motorn för att syror från förbränningen inte ska fräta i onödan på komponener

4 Se till att ventilationen är bra

5 Palla upp bilen så däcken inte blir ovala plus att du förbättrar ventilationen.

6 Täck gärna bilen för att slippa damm som fräter sig fast i lacken.

Men är det kallgarage ska du vara försiktig med täckning då fukt kan bli kvar.

7 Bilen bör startas 1 ggr/månad för att smörja motor/automatlåda och för att inte insprutnings munstycken ska slagga igen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...