MOS August 15, 2006 Report August 15, 2006 God afton!Döm om min förvåning när jag idag tog en tur och stereon knappt lät något alls.Har Mach 460-systemet med utbytt CD/radio.Anläggningen har tidigare funkat utan problem, men idag var det som sagt annorlunda. Kollade hur CD/radion var kopplad och såg då att utsignalen till slutstegen gick via högtalaranslutningen och inte via lågnivåutgången vilket ju är att föredra.Kan någon säkring i slutstegen gått sönder månne?Vad jag förstår sitter det tre slutsteg i bilen - ett under stereon fram och två under sufletten bak. De övre högtalarna fram och bak fungerade så min misstanke är slutstegen bak.Tips i mina funderingar mottages varmt./M-O Citera
Peter /Cobra August 16, 2006 Report August 16, 2006 Prova dra ur stegen medans du har stereon igång... Ingen skillnad borde ju isåfall betyda att du hittat problemet.Jag skulle då prova mäta på kablarna också så signalen går fram.Detta kanske kan vara till hjälp?http://www.mustangclubsweden.com/stockh ... tering.pdf Citera
MOS August 20, 2006 Author Report August 20, 2006 Felet var felkopplingen av CD/radion. Har nu anslutit till lågnivåutgången och det var lösningen./M-O Citera
Recommended Posts