Jump to content

Recommended Posts

Grannens mustang med 6:a med automat växlar inte till 2:an och vi vet inte hur det ska se ut vid lådan med kickdown stag och ev nåt vakuum.

Han har renoverat bilen efter förra ägaren som rev itur bilen.

Behöver tips vad det kan vara och beskrivning hur det ska funka.

Tyvärr så är jag bara van vid dom nya elektriska automatlåderna.

tycker att det låter som vakum slangen till växellådan saknas, då måste motorn varva ur helt innan den lägger i 2:an.

Alltså den som sitter på insuget till vakumclockan (kommer inte på vad den heter) i bakkant på växellådshuset.

Han har känt att det suger i slangen vid växellådan.

Men hur är funktionen på kickdown stagen, måste inte det justeras in får att lådan ska växla upp. Kanske det är bara nedväxling den tar hand om.

Han har känt att det suger i slangen vid växellådan.

Men hur är funktionen på kickdown stagen, måste inte det justeras in får att lådan ska växla upp. Kanske det är bara nedväxling den tar hand om.

Bägge är involverade vid både nerväxling och uppväxling är min erfarenhet. Justera kickdownen så att det inte bryter i armen när du har fullt gaspådrag.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...