ESO553 September 18, 2006 Report September 18, 2006 Det är så att jag håller på att bygga till mitt hus och garageSå jag hade tänkt sätta in en två pelar lyftÄr det någon som har någon själv i sitt garage eller i jobbetSå ni kan rekommendera något speciellt märkeEller om det är något speciellt jag ska tänka på när jag köper en lyft Citera
Tommyax September 18, 2006 Report September 18, 2006 Hejsan.Kolla så att den är nyligen besiktad och godkänd.Om det är en 2 pelare med skruvar som lyfter.Bör det finnas ett angivet mått på minsta spel på lyftmutter(=säkerhetsmutter).Om den fortf. är körbar kolla att de båda pelarna synkar med varandra, att de utdragbara armarna har ett stopp så att de inte går att dra ut helt., synliga sprickor etc.Är det en hydralisk lyft , vilket ofta är dyrare så kolla att den inte läcker för mycket i cylindrarna, att låsklackar går i m.m.Brukar finnas en liten inspektionslucka som man får öppna och köra upp lyften så att du ser muttern i hålet, mät med tolk eller liknande.Bör finnas en tolk samt ifylld servicebok som följer med.Ge gärna nån 1000-lapp extra istället för att köpa ett vrak,,,,vilket kan bli dyrare samt mer riskfyllt. Om för billig, troligtvis utdömd av besiktningsman. mvh Tommy Citera
Tommyax September 18, 2006 Report September 18, 2006 Kom på, kolla att du har takhöjd så det räcker He-He. Hittar du 2 fina så är jag intresserad av en, särskilt om de kostar under 10 000, vilket firmorna som säljer nya brukar betala för inbyte och då är de oftast rätt slitna,,,mvh Tommy Citera
David_gävle September 18, 2006 Report September 18, 2006 Ett litet dyrare alternativ är ju saxlyft, vi använder det på företaget och har funkat bra hittills. Fördelen är att du slipper pelarna när du inte använder lyften. Citera
ESO553 September 19, 2006 Author Report September 19, 2006 Jag har 4 meter i tak höjd så det är inga problemJag vill ha möjligheten att ställa en bil under så att jag kan utnyttja gareget på höjden ocksåHade tänkt köpa en ny lift om jag nu inte hittar någon mycket bättre begagnad Citera
mats g johansson September 19, 2006 Report September 19, 2006 HejHar du kollat någon av dessa?http://www.blocket.se/li?q=billyft&ca=23_10_s&c=0&w=3Det kanske går att hitta fler annonser om du byter till annat sökord också.mvhMats Citera
Recommended Posts