Jump to content

Radio 71-7x


Mustang

Recommended Posts

Vilken knapp är tänkt som balans ( L<->R ) kontroll på de am/fm radio apparaterna för 71-7x med uttag för fyra högtalare.

Skjut potentiometern under snabbvalsknapparna, ( verkar mest vettigt ) eller den högra inre ratten.

De med endast två högtalar utgångar använde naturligtvis inner/högra som balanskontroll, därför kan man tänka sig att den blev kvar och att "fader" kontrollen ( front-rear ) lades till under snabbvals knapparna.

Har dåligt med info om färgmärkningen på kablarna, men svart med vita streck ÄR gemensam jord för alla högtalarna, sen återstår:orange, två nyanser rosa och en vit.

Alltså, allt fungerar perfekt men beroende hur man kopplar så fungerar endera knappen som balans/fader. Istället för "välj själv" så vore det kul om någon med en orginal monterad radio kan upplysa mig och avsluta mitt grubblande på hur det ska vara.

OCH.. när jag är på gång.... radion är märkt " MERC-LINK USE WITH REAR POWER ANTENNA ONLY " ? vadå.. power upp å ner (motor) eller antennförstärkare, har varken eller å funkar rätt bra... mätte och konstaterade ingen likspännings styr signal från antenn uttaget..

sommarn fortsätter....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...