Adam CMC1999 October 26, 2006 Report October 26, 2006 Undrar om någon vet måtten för hur emblemen ska sitta på en Mustang -71. Tänker på de emblem som sitter på bagageluckan och framskärmarna. /Adam Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 4, 2006 Report December 4, 2006 Hej.Svaren haglar in ser jag, försöker att hjälpa dig med ett parbilder, 71-72 är i stora drag samma Mustang. En av några saker som skiljer är emblem, på 71 är det lösabokstäver på bakluckan meddans 72 har samma typ av skriv-stils emblem på bakluckan som på framskärmarna. Det finns också en variant på 71 HT som kallades HT Sportdenna variant har inte text på bakluckan, den har alla stripessom Mach1 utom då texten Mach1, har då endast stripen på bakluckan och ingen text. Hoppas detta är till någon hjälp, du kan ställa fler frågor tillmig om 71-72. Citera
Adam CMC1999 December 5, 2006 Author Report December 5, 2006 Tack för svaren. Nu har jag något att gå på. Men, det jag nu undrar är om min 71 är en HT Sport eftersom jag har samma motorhuv? Annars är det möjligt att de har monterat den efteråt. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 5, 2006 Report December 5, 2006 Hej.Möjligheten finns, det finns en sådan i klubben, alla trodde somdu att någon bytt huv o front, kanske för att den varit krockad.Men det visade sig efter lite forskning att det var en s.k. HT Sport,Allt kall då vara hämtat från Mach1, klädsel kan däremot varaolika, det var också så att sporten har Grande tak (vinyl) påutsidan. Schassi nr 1F01F har den HT Sport som finns i klubben, du kanfå tele nr till ägaren om du skickar ett mail till mig. Citera
Recommended Posts