Jump to content

Recommended Posts

Det gjordes många Mustanger 65-66 och något färre 67-68.

Men vilken bil står högst i kurs av de olika modellerna? Står exvis en hyvsad cab av 65 år modell högre än motsvarande 67:a? På ebay verkar det vara ung. samma pris mellan årsmodellerna, men många iordninggjorda 65-66 till ”nyskick” verkar populära. Finns det fler av de tidigare, då det verkar finnas mer tillbehör till dessa, eller är jag helt fel ute?

:--

Smaken är som baken och svaret på frågan kan ses från olika perspektiv.

Men för min egen del är den senaste trenden om populärast 65-68 ett enkelt val och det är 67-68 Mustanger med Muskler som är klart på topp :!:

Varenda TV-kanal och alla $-miljonärer verkar köpa 68 GT500-Eleonore kopior som tillverkas på löpande band.

Allt som utstrålar kraft och kallas "resto-mod" säljs nu.

Kolla bara mängden av eftermarknads prylar som översvämmar marknaden totalt.

Om man inte har Air-Ride, TCP bak/framvagn,20'' fälgar och 427 stroker så är det helt ointressant. :--

Längst ner på listan har "vanliga" orginal Mustanger hamnat.

Det finns "plenty" av dom och priserna verkar sjunka på dessa även hemma.

De är helt enkelt väldigt vanligt med en 65'a i toppskick och man blir mätt på det.

En Cab verkar alltid gå hem ovsett modet och det är svårt att göra nått "coolt" med dom eftersom dom enligt min egen smak är bäst som orginal!

Idag spelar det mindre och mindre roll hurvida en Mustang är orginal eller ej.

För 10år sedan fick man en käftsmäll på klubbträffarna om en dekal satt 5cm fel. :lol:

Idag vill folk ha en Mustang med personlig prägel....Som allt i samhället ska vara just nu.

Om några år så svänger pendeln tillbaka och det är 1000% orginal är det som gäller. Modet är svårt men kommer ALLTID igen

Men som jag sa bara min egen känsla efter 1000-tals timmar framför TV-kanalen Discovery och bläddrat igenom 100-tals Popular Hot Rodding.

Någon annan ser det kanske på ett annat sätt?

Jag är ett enkelt media offer och påverkas lätt! :--

På förra veckans SEMA-show i Vegas fanns det inte en enda 64-66 HT utställd, inte heller en enda omoddad 65-66 Fastback.... Alla hade omfattande modifieringar i bästa jänkestil.

Väldigt många fina MoPar- bilar fanns där, också 99-100% original.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...