Spock September 2, 2003 Report September 2, 2003 Call me stupid om ni vill Men är det VÄLDIGT dumt att köra med Mustangen under vintertid?Jag har fått syn på min ögonsten (en 95:a) alldeles runt knuten och hur är det att köra cab (givetvis uppcabat) på vintern? Förstör man caben helt i detta vintriga land med allt snö och rusk?? Mycket tacksamför svar!/Spock Citera
Martin CMC1324 September 3, 2003 Report September 3, 2003 Hej!Jo det är nog lite dumt att använda bilen på vintern.. saltvatten äter ju på lack och plåt.. Citera
Power Kecke September 8, 2003 Report September 8, 2003 Bilar är till för att användas. Kör så att det ryker!Men det är klart att det sliter mer på bilen när man kör på vintern. Om jag hade råd skulle jag köra cab även på vintern.Vill inte änns tänka på vad soppa förbrukningen skulle ligga på vid alla kallstarter.Isolera cabben med ett par extra lager flice så skall du inte behöva frysa Citera
tjompa September 9, 2003 Report September 9, 2003 eh öh hm undrar om ni har verkligen tänkt till med mustangen som vinterbil, jag tycker det är halt när det spöregnar....då kan man ju fundera på hur det skulle bli på vintern med en likadan bil..okej man har givetvis vinterdäck men iallafall.. jaja det är era bilar men tänk på att saltad mustang inte smakar något vidare:) Citera
Power Kecke September 14, 2003 Report September 14, 2003 Jag tror inte mustangerna är sämmre än andra bilar. Visst rostar gammla bilar. Men Inte skall en mustang bli matt (sämre) i lacken och rosta sönder på några sesonger. Får hoppas att de flesta endå har rostskyddat sina mussar eller? Citera
Martin CMC1324 September 15, 2003 Report September 15, 2003 Som standard är ju Mustangerna inte underredsbehandlade som våra europeiska bilar... Citera
Pernolf cmc 558 September 16, 2003 Report September 16, 2003 Min 92:a är inte underredsbehandlad, och den har inte rostat där heller, men det beror ju på att den inte är vinterkörd.Sen skulle jag tro att dom är ganska svårkörda i snön. Citera
Recommended Posts