Jump to content

Recommended Posts

Kupefläkten är död på min -70a, har delat på värmepaketet men kan inte se om det går att få ut fläkten utan att måsta ta lös hela paketet? Någon som bytt fläkt på sin som vet? Känns onödigt att riva isär mer om det inte behövs.

Hej.

Har du kollat att säkringen ger kontackt, att byta eller reparera

är lite omständigt, men om du vet hur du skruvar bort stoppningen

på instrumentbrädan så är det att föredra. :roll:

Skruva bort stoppning, skruva bort hanskfack, när du gjort detta så

ser du hur det mesta sitter fast. :roll:

Det är några delar som måste lossas, vajrar, el, insidan.

I motorumet måste först vatten slangar kopplas ifrån och

jordning på fläcktmotor, skruva loss fyra muttrar som

håller motorn. :roll:

Allt demonteras sedan från insidan, glöm inte defrosterslangarna,

jag vill inte rekomendera detta jag skriver, men jag har gjort

detta. :oops:

Dragit direkt plus till fläcktmotorn och borrat ett litet hål 2,½mm

där bakre lagret sitter på fläcktmotorn, tryckt i lite olja med en

oljekanna, anslutit direkt el och knackat lite med en plasthammare

på lagerhållaren. :?

Trägen van denna gång, motorn släppte och går fortfarande, den

har fungerat sommaren 2006 och går forfarande. ;)

Om jag säger så här fläckten i min musse har ståt still i 20 talet år,

det går att få fart på sovande saker. ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...