Macke December 16, 2006 Report December 16, 2006 Kupefläkten är död på min -70a, har delat på värmepaketet men kan inte se om det går att få ut fläkten utan att måsta ta lös hela paketet? Någon som bytt fläkt på sin som vet? Känns onödigt att riva isär mer om det inte behövs. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 16, 2006 Report December 16, 2006 Hej.Har du kollat att säkringen ger kontackt, att byta eller repareraär lite omständigt, men om du vet hur du skruvar bort stoppningenpå instrumentbrädan så är det att föredra. Skruva bort stoppning, skruva bort hanskfack, när du gjort detta så ser du hur det mesta sitter fast. Det är några delar som måste lossas, vajrar, el, insidan.I motorumet måste först vatten slangar kopplas ifrån ochjordning på fläcktmotor, skruva loss fyra muttrar somhåller motorn. Allt demonteras sedan från insidan, glöm inte defrosterslangarna,jag vill inte rekomendera detta jag skriver, men jag har gjortdetta. Dragit direkt plus till fläcktmotorn och borrat ett litet hål 2,½mm där bakre lagret sitter på fläcktmotorn, tryckt i lite olja med enoljekanna, anslutit direkt el och knackat lite med en plasthammarepå lagerhållaren. Trägen van denna gång, motorn släppte och går fortfarande, denhar fungerat sommaren 2006 och går forfarande. Om jag säger så här fläckten i min musse har ståt still i 20 talet år, det går att få fart på sovande saker. Citera
Macke December 17, 2006 Author Report December 17, 2006 Ok, har stoppat in fingrarna och kan bara röra fläkten ca 2-3 cm sen slår den fast, går lätt men blir totalstopp sen. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 17, 2006 Report December 17, 2006 Hej.Låter som om det är dax att ta ett djupare tag, kanske du skallöverväga att skruva ner, demontera hela fläktpacketet och göra ett större och grundligare jobb i alla fall. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.