December 16, 200618 yr comment_34842 Kupefläkten är död på min -70a, har delat på värmepaketet men kan inte se om det går att få ut fläkten utan att måsta ta lös hela paketet? Någon som bytt fläkt på sin som vet? Känns onödigt att riva isär mer om det inte behövs.
December 16, 200618 yr comment_34843 Hej.Har du kollat att säkringen ger kontackt, att byta eller repareraär lite omständigt, men om du vet hur du skruvar bort stoppningenpå instrumentbrädan så är det att föredra. Skruva bort stoppning, skruva bort hanskfack, när du gjort detta så ser du hur det mesta sitter fast. Det är några delar som måste lossas, vajrar, el, insidan.I motorumet måste först vatten slangar kopplas ifrån ochjordning på fläcktmotor, skruva loss fyra muttrar somhåller motorn. Allt demonteras sedan från insidan, glöm inte defrosterslangarna,jag vill inte rekomendera detta jag skriver, men jag har gjortdetta. Dragit direkt plus till fläcktmotorn och borrat ett litet hål 2,½mm där bakre lagret sitter på fläcktmotorn, tryckt i lite olja med enoljekanna, anslutit direkt el och knackat lite med en plasthammarepå lagerhållaren. Trägen van denna gång, motorn släppte och går fortfarande, denhar fungerat sommaren 2006 och går forfarande. Om jag säger så här fläckten i min musse har ståt still i 20 talet år, det går att få fart på sovande saker.
December 17, 200618 yr Author comment_34870 Ok, har stoppat in fingrarna och kan bara röra fläkten ca 2-3 cm sen slår den fast, går lätt men blir totalstopp sen.
December 17, 200618 yr comment_34886 Hej.Låter som om det är dax att ta ett djupare tag, kanske du skallöverväga att skruva ner, demontera hela fläktpacketet och göra ett större och grundligare jobb i alla fall.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.